Konfigurera thunderbird till spray mailen

S

Spider84

Jag blir vansinnig på spray:

Mailen är antingen nere eller så flippar den ur konstant!! :mad:

Försöker få den att gå ned via Thunderbird nu, men får inte "server name" att funka.
Är säker på att jag haft pop3.spray.se förut.
Har telia som leverantör, men det ska väl stå som smtp. telia.com


Någon som har spray till outlook eller thunderbird som kan hjälpa mig med inställningarna.
Spray's kundtjänst suger ju dessutom så de får man ingen hjälp av.
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Testa pop.spray.se


För att skicka använder du

smtprelay1.telia.com
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Nu ansluter den iaf till spray, men säger att det är: bad login (fel lösen typ). Kollat både användar namnet (under account settings) och kollat så jag skriver in rätt lösen, men den vill inte släppa in mig. :crazy:



Det var inget!
Var tydligen tvungen att skriva ut akademiskridkonst@spray.se som User Name istället för bara akademiskridkonst som jag gjort innan via outlook.


Tack för hjälpen! :bow:
Jag får skrika om det inte fungerar att skicka mail.
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

som användarnamn ska du använda hela din e-mail adress med @ och allt det där
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Upptäckte det. ;)

Går det att ladda ned adressboken från spray till thunderbird? Eller får jag lägga in den för hand?

Och går det att ladda hem en specifik mapp? Har en undermapp till inkorgen som jag vill ha ned.
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Ladda ner adressboken går inte.
Kanske om man exportera den till en fil och sedan importera den i Thunderbird.

Du kan bestämma i inställningarna var dina mail ska ligga.

Du kan alltså ha olika inkorgar på olika e-mail adresser.

Om du menar ladda ner från Spray en specifikt mapp till thunderbird vet jag inte.
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Nu behöver jag hjälp igen. :o

Jag har satt över mailen så Thunderbird ska ta emot och sköta mailen för adressen: info@akademiskridkonst.se via b-one.net, men det är en inställning jag inte hittar. Deras beskrivning är för Outlook.

Jag ska ställa in att "My outgoing server (SMTP) requires authentication", men jag hittar inte vart jag kryssar i det där.
Någon som vet vart jag hittar den?
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

I kontoinställningar så finns det längst ner "Server för utgående e-post"

När du klickat på den så får du en lista och där i väljer du redigera (Om det finns en) eller ny om du inte har skapat en standard.

Där i längre ner så finns det "Säkerhet och autenticering"

Markera "Använd namn och lösenord"
Skriv in ett användarnamn

Om dne inte kräver någon säker förbindelse (Ofta behövs det inte) så är det bara att klicka på ok

Första gången du ska skicka så frågar den efter ett lösenord, det kan du välja om det ska sparas eller ej
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Jag hittar "Tools", "Accounts Settings", men sedan hittar jag inte Server för utgående e-post.
Så svårt borde det inte vara att hitta även om det är på engelska och du skriver på svenska tycker jag, men jag hittar den verkligen inte. :crazy:
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Okej nu frågar den efter lösenord och allt verkar funkar, men nu vägrar den ta lösenordet istället. Jag blir knäpp på sånt här.

Jag skriver in lösenordet, men samma ruta där den frågar efter lösenordet kommer upp gång på gång och inget mer händer än det.
Jag vet att det är rätt lösen.
Har bara använt ett enda på b-one så det kan inte vara fel tycker jag. :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Hmm den godkänner inte ditt lösenord helt enkelt.
Kanske caplock eller något sådant?
 
Sv: Konfigurera thunderbird till spray mailen

Frågade b-one om det.

Det visade sig att jag skrivit akademiskridkonst.se som användarnamna i Thunderbird när det skulle vara info@akademiskridkonst.se

Så nu funkar allt.

Tack för all hjälp. :bow:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar på en IT-avdelning inom offentlig sektor. Jag har hand om kundtjänst via telefon vilket innebär att medarbetare ringer till...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: gillaj
·
S
IT & mobiler Jag håller på och försöker på spray mailen att gå genom outlook på den nya burken. På den gamla funkar det utan problem. Orkar dock...
Svar
6
· Visningar
1 828
Senast: meodeo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17
  • Atletix

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp