V
Vikki
Någon som har något bra tips på hur man får upp konditionen på sin häst? Min häst börjar svettas efter en galopp..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vikki skrev:Någon som har något bra tips på hur man får upp konditionen på sin häst? Min häst börjar svettas efter en galopp..
E ju inte bra om hästen bara står. Du kanske kan köra eller hitta medryttare?AnnaPaanna skrev:Jag e ny här o fattar inte ens hur man skapar en egen/ny tråd, så jag provar här. Har nämligen ett liknande problem, var så att jag ramla av o bröt foten ,har gått gipsad i 6 veckor med följden att min häst fick "semester". Nu har det gått några dagar sen jag börja kunna gå utan kryckor, har longerat henne två gånger den härveckan bara för att se hur hon betedde sig alltså bara skritt nästan, löst inspänd kanske 10-15min. Men så idag hoppa jag upp i alla fall o skritta henne en stund, men det kändes i foten rejält så det kommer nog inte bli mycket ridning. Frågan är hur pass stor skada gör jag när jag låter min häst stå o förfalla!! Hon har alltså stått i 8 v.Har konstant dåligt samvete...Hon är ett halvblodssto 8år, utbl. LB o hoppad 90cm, tränad regelbundet innan...