P

Ponnytokig

Börjar bli en aning orolig angående komvux.
Får man gå där om man ska läsa upp betyg eller ska de ta bort den möjligheten? Har hört ett envist rykte att man endast får gå på komvux om man har fått ig och vill få bättre eller om man startar en helt ny kurs :confused:

Beror på din kommun. Här i Göteborg får man inte gå på komvux alls om man har 3-årig gymnasieutbildning oavsett om man har läst ämnet förut eller inte.

Beror nog på vart man bor då, för här är det inga som helst problem att få läsa på komvux. :)

Det beror på var du bor. Här i Lund får man inte läsa kurser som man redan har G eller högre i, men i Malmö för man även läsa kurser som man redan har G i.

Här säger de att man inte får läsa kurser man fått G el mer i (fast iofs har det nog mest gällt höjning från VG till MVG som vi har frågat om). Men ändå verkar det finnas folk som jag vet har G i kurserna de läser som går där...

brukar bara vara kinkigt om man har VG i ämnet men det kan gå om det finns platser över...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 501
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 918
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
602
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka