Kompress-fråga

MissFideli

Trådstartare
Läkaren tog bort ett födelsemärke på min rygg idag. Den satt precis på ryggraden i svanken, uselt ställe att ha kompresser och stygn på. Allt ska sitta i 3 v, men kompressen har redan, med hjälp av byxorna antar jag, börjat rulla upp sig i nederkant. Den sitter än så länge.
Hur gör jag?

När jag har tagit bort fläckar så har jag efter att såret torkat (något dygn eller två) tejpat med kirurgtejp direkt över såret. Iom ett aktivt jobb så har det fungerat absolut bäst.
Byte av tejp har skett under eller efter dusch, då har den lossnat fint. Låtit torka ordentligt och sen tejpat med ny.

Har gjort det här på alla mina ställen där jag tagit bort fläckar (typ 8-10st har tappat räkningen)
Har även tejpat efter att stygnen tagits bort för att hålla ihop lite under fortsatt läkning. Tveksamt om jag tycker ärren blev bättre av det, kanske på något ställe.

Att sätta kirurgtejp på ett speciellt ställe på ryggen på sig själv, var inte det enklaste kan jag lova. Men nu sitter de där.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har vi några läkare eller sköterskor här som kan svara på sårrelaterad fråga? Jag är opererad/sydd med resorberbar tråd för 1 1/2 v...
2
Svar
23
· Visningar
3 323
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Typiskt. En och en halv vecka efter att veterinären gett mig och Barka grönt ljus att jobba på då han var mycket nöjd med hennes rygg så...
Svar
12
· Visningar
1 377
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25