Komplimang eller inte?

bananabambi

Trådstartare
Idag var jag på MVC. (Läckte äggvita igen, men blodtrycket var okey.)

Innan jag fick komma in kom min BM och visade en av de gratistidningar som de får att dela ut. "-Titta här! Vad tänker du spontant när du ser den här kvinnan?". Framsidan föreställde en höggravid modell, klädd i en muskort rosa chiffong klänning med djup urrigning. Kvinnan var supermejkad, kanonbrun och verkligen kanonsnygg. Och höggravid. Bm fortsatte: "Gravida kvinnor ser inte ut så där! Dom ser ut som du gör! Lite extra hull, svullna fötter. Man är inte så där sexig som gravid. Var är hennes åderbråck?"

Jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller förolämpad? Om inte annat känner jag mig fullkomligt normal i alla fall, och just nu duger det gott åt mig. :D

Hur ser ni ut som gravida?

Och framförallt, hur känner ni er?

Själv bär jag på några extrakilon, har svullna ben och fötter. Stundtals känner jag mig som en bulldozer, men ibland kan jag känna mig ganska snygg med min mage :love:
 
Sv: Komplimang eller inte?

Man är som man är när man är gravid, och ser ut som man känner sig ungefär. Men inte är det som den bilden du beskrev iaf. Inte för mig och mina vänner... :angel: Vet inte om nån som har varit störtsminkad, brun och iklädd rosa chiffong när de har varit gravida. :rofl:

Det som jag minns att jag tänkte få ett utbrott på när jag var gravid och mådde pyton var när jag stannade till vid en grill för att snabbt få i mig nåt och när jag kikade in genom luckan kikade en naken, gravid kvinna emot mig från en porrtidning, plutande med läpparna.
Jag=:eek: :mad: :devil:
Jag tyckte då, och tycker nu fortfarande, att det var något alldeles oerhört rubbat. Om jag inte mådde illa innan, så började jag VERKLIGEN må illa då. :crazy:

Kiosken ligger intill ett "psykfängelse" där det bor en massa kriminella grabbar som har gjort fruktansvärda saker. Ska de under sin tid som interner sitta och tokrunka till bilder av gravida kvinnor, så att de, när de släpps ut, är programmerade att såna vill ha sex med vem som helst, eller?

Fy fan säger jag bara. :(
 
Sv: Komplimang eller inte?

Ja, jag vet inte, men porr och graviditet tycker jag inte hör ihop :crazy:

Hörde ryktesvägen att flera tjejer i min gamla umgängeskrets, som nu är gravida, fanns på en sida som heter porrigt.se. Jag hade aldrig hört talas om den innan, men fick låna en inloggning av en vän, och my god :eek: Jag kollade in tjejernas bilder en gång, men nej, jag tänker inte logga in igen. Jag vill inte beskriva allt för detaljerat vad jag såg, men jag kan inte tycka det passar ihop med graviditet, och sina småbarn de har hemma :crazy:

Samtidigt måste man ju få ha ett liv utanför sina barn, så jag är lite kluven. Men min spontana reaktion var att jag inte tyckte det passade.
 
Sv: Komplimang eller inte?

känner mig som dig. vissa stunder känner jag mig som en fet ko. å andra stunder känner jag mig fim med min mage=)

Jag är definitinvt inte smal å snygg. Har en hel del vaddering, vatten osv.

visst finns de dom som har tur å förblir smala å snygga graviditeten igenom.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Ja, och grattis till dom som håller sig så fina. Jag fattar bara inte hur dom orkar, haha!

Jag har fullt sjå med att hålla efter stubben på benen, klippa tånaglarna och eventuellt ansa mig under armarna. :D

Magen är ju så ivägen, och ärligt talat så finns inte orken och energin till att fixa med utseendet som jag gjorde när jag inte var gravid.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Du ska absolut inte bli förolämpad, fast det är lätt att bli det. Jag skulle nog också blivit lite putt. Som sagt var, visst finns det de som är modellsnygga innan graviditeten och lyckas förbli det även under grav, men många gånger redigerar de säkert bilderna. Dessutom tror jag att de snygga gravida som visar kläder tex i postorderkataloger har "lösmage" (fast egentligen har jag ingen aning).


Själv ser jag ut ungefär som innan graviditeten fast med en stor mage nu då (jag hade ingen fotomodellfigur innan heller utan var mer "normalbyggd"). Jag upplever det inte som att jag har gått upp ngt för övrigt (ngt kilo kanske). Har hittills inte heller ngt vatten i kroppen. Fast skulle man ha det är det ju ialla fall lätt att bli av med det efterråt, så man får se det positivt!

Fram till för några månader sen kände jag mig faktiskt lite "sexig" eftersom brösten blev större osv. Men nu (har 4 veckor kvar imorgon fredag) känner jag mig så klumpig och orörlig och jag går som en anka med ministeg. Bara när jag ska ta mig ur sängen så ligger jag en stund och funderar på hur jag ska göra för att ta mig upp...

Ha ha :rofl: , jo förresten så märke jag häromkvällen att det inte var så lätt att raka bikinilinjen längre... Har ingen aning om hur det blev för jag varken nådde eller hade tillräklig sikt...:o
 
Sv: Komplimang eller inte?

min första graviditet hade jag säkert kunnat "modellat" vägde som höggravid lika mycket som jag gör nu! jättemage, megatuttar och inget mer ...eller jo hade enormt svullna fötter på slutet... men - bakifrån syntes det inte att jag var gravid... andra gången var jag inte lika snygg :angel:
 
Sv: Komplimang eller inte?

Det där med bikinilinjen känner jag igen, hur sjutton ska man kunna ansa när man har noll koll på var man är?

Dessutom, alla dessa urinprov MVC ska ha, i början gick det ju bra att pricka röret. Men nu, jag har inte ens suck om riktningen och kissar alltid ner fingrarna :crazy:
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag har också klurat på om det är lösmagar, det ser nästan ut så ibland.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Det där med bikinilinjen känner jag igen, hur sjutton ska man kunna ansa när man har noll koll på var man är?

Dessutom, alla dessa urinprov MVC ska ha, i början gick det ju bra att pricka röret. Men nu, jag har inte ens suck om riktningen och kissar alltid ner fingrarna :crazy:

:rofl:
Ha ha, jasså du gör så... Är det bara jag som kissar i en liten "bunke" först. Den är inte svår att pricka...:D
 
Sv: Komplimang eller inte?

Bunke? Vad ska man använda då, då? Jag har massor av saker i köket, men vill inte använda något jag ska ställa tillbaka.

Hrm, en engångsburk kanske, typ creme fraiche?
 
Sv: Komplimang eller inte?

Bunke? Vad ska man använda då, då? Jag har massor av saker i köket, men vill inte använda något jag ska ställa tillbaka.

Hrm, en engångsburk kanske, typ creme fraiche?

Jamen en creme fraiche burk låter väl som en jättebra idé :idea:! Eller en glasburk eller nåt...
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag skär mig mer om jag gör det själv:crazy:

Min karl skulle nog inte tycka jag var klok om jag bad honom om det, men jag får väl se hur desperat jag blir. Jag tror ju ialla fall att jag lyckades fixa det hyffsat sist, men magen blir ju inte mindre... ;)
 
Sv: Komplimang eller inte?

Engångsplastmuggar funkar utmärkt.

Inte ens tänkt tanken att försöka pricka det lilla röret;)
 
Sv: Komplimang eller inte?

Hihi. Pricka det där lilla röret! Jag kissade alltid i en engångsmugg och hällde över i röret. Men en gång när jag (som vanligt) glömt urinprovet hemma så gjorde jag det på vårdcentralen. Satt där inne på toa och såg då en stor plansch där det var förklaring hur man använde det där lilla röret. Tydligen skulle det stoppas in nånstans och därmed kissade man i det. Jag tyckte det verkade jobbigt så jag kissade på som vanligt, i en mugg.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Kopierar in från ett annat forum, kanske kan ni komma med lite tips, eller bara vara med mig och spygalla över hur det fungerar för...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 911
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp