Kompletta hopphingstar.

FadeAway

Trådstartare
Nu har jag äntligt skaffat mig ett sto. Men eftersom hon bara är ett år än så länge så är ju inte betäckning så aktuellt. Däremot är jag intresserad av hingstar som skulle kunna vara aktuella om sisådär två år. Jag vill ha en hopphingst som rör sig bra och gärna nedärver stort. Kan ju vara skoj att kolla på avkommor på kommandre treårstest och sådant.

Just nu känns come back II och camaro M intressanta. :D

Sv: Kompletta hopphingstar.

Nu har jag äntligt skaffat mig ett sto. Men eftersom hon bara är ett år än så länge så är ju inte betäckning så aktuellt. Däremot är jag intresserad av hingstar som skulle kunna vara aktuella om sisådär två år. Jag vill ha en hopphingst som rör sig bra och gärna nedärver stort. Kan ju vara skoj att kolla på avkommor på kommandre treårstest och sådant.

Just nu känns come back II och camaro M intressanta. :D

som alltid i såna trådar.. BILD och STAM tack :) Blir så mycket lättare att diskutera ämnet då ;)

Men det är ju en åring ;) Så jag har den inte hemma (ännu) och den enda bedömningen som är gjord på henne är som föl. Det är ju mest så jag kan spana på avkommor och man kan ha en uppfattning av vad de lämnar innan det är dags att betäcka. :)

Stammen är
Lord Alberth - Pentagon - Labrador.

Eftersom din pålle endast är 1 år hade jag haft koll på Common Sense. Hur hingsten utvecklar sig och om den blir godkänd som fyraåring. En annan du kan ha koll på är Carland.Han rör sig bra och har fin exteriör.
Nu vet jag dock inte hur ditt sto kommer att se ut så det är svårt att ge bättre tips;)

Nej precis men eftersom jag inte direkt har nått bättre för mig nu när jag inte har ridbar häst så kan jag ju följa treårstester och kvalitetsbedömningar. Sen kanske ingen är aktuell när det väl kommer till kritan :p

Alltid svårt med hingstval, men det är alltid kul att planera!:laugh:

Ludvigs Champion hoppar bra, har goda gångarter och god exteriör. Han är en av de komplettaste hingstarna vi har i Sverige!

Ser himla trevlig ut :bow:

Någon som vet hurvida Manfield finns på fryst? Han såg :d ut när jag såg honom på hingsvisning 01.

Jag rider ett sto e. Come back II ibland. En dansk import född 00 som man tyvärr inte vet mammans stam på, därför kan det ju vara svårt att veta vad som kommer varifrån. Lägger upp lite bilder och info iallafall.
Hon är ganska tjurig (fuxsto :angel: ) och kan verkligen sätta sig på tvären, men får man henne med sig så är hon en dröm att rida. Väldigt ridbar i dressyren, inte världens steg men rör sig trevligt. Har tävlat 120 hoppning i Danmark, skulle tro att det var hennes galopp som satte stopp för högre klasser. Går sedan ett halvår tillbaka som ridskolehäst med de duktigare eleverna.

Bilder:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1031079_page0.html

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=BwngAn3_5aI

Kan inte påstå att jag gör hästen så mycket rättvisa, men en riktigt trevlig allroundhäst är hon :D

Liknande trådar

Avel jag velar alldeles för mycket nu :crazy:, ena halvan av mig vill ha föl efter mitt eget sto och andra halvan säger åt mig att köpa en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 939
Senast: cirkus
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Boj
·
Avel Ja, vem ser just DU som den mest kompletta (komplett som i multitalang) halvblodshingsten tillgänglig i svensk avel just nu? (jag vet...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 812
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!