Komplement till hösilage

_Peplis_

Trådstartare
Hösilaget vi har i stallet har rätt dåliga värden, hästen står på fri tillgång i boxen (petar i sig ca 11kg) hon är i fint hull nu, men jag är rätt för att hon ska tunna ur, för det gjorde hon förförra vintern.
vad är bra att ge som komplement? o hur mkt?

Har funderat på lusern, hackad eller pellets?

(det är en tävlingshäst i fullkonditon på 165cm, 570kg äter som sagt 11kg hösilage m "sådär" värden, har dom inte här så jag kan inte säga, 3kg krafft o 1 kg havre. (betfor,b-vit, salt mm) fin, blank o välmusklad )

Sv: Komplement till hösilage

Vad ger du för Krafft? Kanske det räcker att byta till Groov 90 eller 125?
// Linda

Lusern har funkat bra på min häst som lätt tunnat ur. Har gett både pellets och strå. Min häst är VÄLDIGT seg på äta så strå tog alldeles för lång tid att ge henne på morgonen... så jag bytte till pellets och det verkade hon tycka bättre om, inga matrester kvar i krubban längre :)

ok, det låter bra. får väll pröva m strå först, o se om hon käkar, hon är inte så glupsk på hö precis.

Liknande trådar

Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 241
Senast: mily
·
Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 037
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 710
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte fått någon analys på hösilaget som min häst äter. Hoppas på att få det inom en snar framtid. Hästen är i full...
Svar
3
· Visningar
1 488
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår