kompetens bevis... HJÄLP

W

wisess

jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig sa jag hoppas att ngn här vet.

eu har enligt nan regel införd krav pa ngt sortskompetens bevis för att köra hästar längre än typ 6 mil. man maste ga nan utbildning och göra ngt prov. men VAR hittar jag info om prov tillfällen???

Sv: kompetens bevis... HJÄLP

Har du pratat med vägverket?
De kanske kan svara på det :bump:

mmm har försökt hitta pa deras hemsida men har bara hittat för buss...

Hej!

Det är en ren djungel därute för att få reda på hur man transporterar häst lagligt nu förtiden med alla tillstånd hit och dit. Jag har tagit kompetensbevis (TYA-kurs) med hjälp av Anders till hands www.anders-till-hands.se Vänd dig dit, han kan allt om vad som behövs. VV har noll koll :D
Det kostar en slant, men är värt det.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 376
Senast: Alexandra_W
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka