Kommunikation

Summerwind

Trådstartare
Min häst ska starta SM på Strömsholm i helgen!! Helt fantastiskt och jag är jätteglad!! Men en fråga till er som är bekanta med trakten (jag kommer ju från Skåne). Jag har bokat boende på Kolbäcks Gästgivaregård och hur är kommunikationerna mellan Strömsholm och Kolbäck och hur långt är det? Min ryttare bor i lastbilen och då blir den ju parkerad med el och allting draget så det blir bökigt att ta ut den för att skjutsa mig till Kolbäck. Finns det bussar eller får man försöka låna en bil? Någon som vet?

Min häst ska starta SM på Strömsholm i helgen!! Helt fantastiskt och jag är jätteglad!! Men en fråga till er som är bekanta med trakten (jag kommer ju från Skåne). Jag har bokat boende på Kolbäcks Gästgivaregård och hur är kommunikationerna mellan Strömsholm och Kolbäck och hur långt är det? Min ryttare bor i lastbilen och då blir den ju parkerad med el och allting draget så det blir bökigt att ta ut den för att skjutsa mig till Kolbäck. Finns det bussar eller får man försöka låna en bil? Någon som vet?
Ta med en cykel.

Det tar väl ungefär 5 minuter med bil från Kolbäck till Strömsholm, det är bara några kilometer.

Kollade nu och det är 6,4 km. Kanske inte så roligt att cykla i mörker för vi kommer väl upp efter 16 i morgon. Men det löser sig på något sätt :)

Vi bodde på gästgiveriet då vår hund var sjuk och var på Strömsholm. Trevligt värdpar(om det är samma, är nog tre år sedan) och vi fick bra mat.

Tack för alla svar! Kolbäcks Gästis var väldigt trevligt i riktig gammaldags stil! Nu åt jag bara frukost där men menyn såg jättefin ut.
Vi kom till Strömsholm ca 18.30 på fredagskvällen och blev ganska förvirrade när vi insåg hur stort det var... Vita stallet, norra stallet, vita ridhuset, gula ridhuset, röda ridhuset, total confusion. Men i alla fall så fick vi stallat in hästen, gått på skrittrunda med henne och fixat och donat och sedan var det mingel. Jag hade då insett att cykla längs den mörka vägen utan reflexer och med en cykellykta som jag inte visste om den fungerade var inte något alternativ. Frågade personalen på minglet om taxi och de skulle kolla men jag fick i minglet syn på en tjej jag känner sedan tidigare och den rara människan gick och lånade en bil och körde mig till Kolbäck :). Morgonen efter så frågade jag kvinna med dotter som åt frukost samtidigt som jag om de möjligen skulle till tävlingarna och se det skulle de, så den liften ordnade sig också. Jättegoa tjejer det också! På kvällen tänkte jag ta bussen tillbaka till Kolbäck (tack Luff för tidtabellen) men medan jag stod och väntade så såg jag flera bilar som körde ut från parkeringen och mot Kolbäck och fräck som man är så gick jag och knackade på bilrutor och frågade om de skulle på mitt håll. Och jag fick napp där med, en man med son som faktiskt bodde på Gästis! Jag hade beställt taxi till söndagsmorgonen och fått bekräftelse i mobilen på beställningen och de skulle hämta mig 9.00, men vid 7 plingade mobilen till och det kom ett meddelande att de inte hade taxiservice i detta område :mad:!!! Upp kom jag illa fort och på parkeringen hittade jag mannen och sonen som jag hade åkt med dagen innan och fick skjuts med dem igen. Jätterara människor de med! Så det blev lite äventyr av detta! Hur det gick på SM? Precis utanför placering - men jättebra ändå! Mycket stolt över min häst och ryttare!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka