Kommunala skyldigheter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

YorkWann

Trådstartare
Vet någon hur det ligger till om man är tvungen att stänga ned en friskola och de barnen förlorar sin barnomsorg ganska hastigt. Vad har kommunen för skyldigheter, att få in de barnen i kommunal barnomsorg, om de har några?
 
Sv: Kommunala skyldigheter?

De har väl fyra månader minst på sig att anordna barnomsorg från och med det man säger till, men den kan vara väldigt provisorisk... Och det kan dröja upp till sex månader... Men ring till kommun och prata med dem!
 
Sv: Kommunala skyldigheter?

så stängerm na så får föräldrarna själva stå för barnomsorgen i ca 4 månader, eller tills de kan få in dem någon annanstans?



*Ja, jag håller på att ringa vår kommun, för att få reda på hur detligger till här :) Men är det inte fikarster, så är det semestrar eller sjukskrivningar på just de jag ska prata med :smirk: *
 
Sv: Kommunala skyldigheter?

Då är det nog som Snurrfian skrev, kommunen ska ordna plats inom fyra månader. Är det en hel förskola som läggs ned så kan det ju bli rätt ont om platser dessutom...
 
Sv: Kommunala skyldigheter?

Sen vet vi väl att kommuner är SKYLDIGA att fixa det på 4 månader men när de inte klarar det händer INGENTING. Många föräldrar har fått klara det ändå... Håller tummarna för att det löser sig snabbt för er del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
687
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 461
Senast: Queen
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 858
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp