Sv: kommmer inte i hagen...
Jag skulle hämta min kompis häst i hagen en dag å fick inte tag i den. Då sade hon till mig att se till att springa framför hästen å vifta m grimskaftet så att den vänder. Jag gjorde som hon sa; vände hästen ett antal ggr å tillslut vände han bara upp till mig och kom fram till min axel. Jag antar att det hade ngt att göra med att han förstod att jag bestämde (eftersom han vände vid mitt viftande) och att han nog undrade vad i hela sjutton jag höll på med.
Mysko... Men om hästen stressar upp sig så är det nog ingen idé att vifta m grimskaft å dyl.
Jag tycker att det är en underlig metod å lite jobbig eftersom man måste se till att hinna framför hästen när den vänder åt andra hållet, men det funkade på den pållen å inte tog det så lång tid heller.
Mina egna hästar kommer fram när man befäst sitt ledarskap, de vill gärna vara en till lags å uppskattar att man kommer in till dem och kelar lite eller hämtar dem. Så jag tror att ditt problem löser sig helt naturligt om ett litet tag - han testar dig kanske?