Kommer inte på nån rubrik..

E

Egonson

När man ska tävla D-tävling i etc. Trail, får man reda på mönstret på tävlingsplatsen då eller får man det innan? Hinner man öva liksom eller är det bara pang på :crazy: :p

Sv: Kommer inte på nån rubrik..

Mönstret ser du först på tävlingsplatsen. Det ska sättas upp minst en timma innan klassen börjar.
Man får även gå runt banan med domaren innan klassen börjar.

Trailbanan brukar inte vara så svår att du måste "plugga" på den. Uutan det räcker att du, tillsammans med de andra deltagarna och domaren, går mönstret, och sen kan du också kika innan på lappen.

Okej. Tack för era svar :bow: Jag som har så svårt att komma ihåg sånt, men det får la gå :D

det brukar knappt gå å missa, ofta är banan format som ett "U" och det är ganska "självklart" vad som kommer efter vad. speciellt när det blir ett "spår" efter man gått runt med dommaren ;)

När man ska tävla D-tävling i etc. Trail, får man reda på mönstret på tävlingsplatsen då eller får man det innan? Hinner man öva liksom eller är det bara pang på :crazy: :p

den sätts upp ca 1h innan klassen startar

innan klassen börjar står din häst i collecting ring med en ledare medan du går banan tillsammans med domaren som beskriver den

där jag har tävlat har vi inte haft någon collecting ring, utan hästskötaren(mamma) har fått ta hand om hästen, om det e många starter innan har han ibland fått stått i boxen

Läs TR noga om vad det är som förväntas av dig och hästen. Mönstret får du veta 1 h innan klassen börjar, som Ricca säger. Dock, i TR finns alla moment och vad som premieras samt vad som är fel och diskvalificerande fel. Lär dig det utantill;)

Hehe okej :D Jag får väl smussla med lite sågspån och strö ut ett litet spår å tmig själv :rofl: Men ja det är ju ett tag kvar men jag får snart hem min nya häst så då ska jag börja träna :) Ska bara ha bort hennes tjocka mage först.. Kanske böjar med nån skritt-trav pleasure klass sen, enklare :angel:

TR ska skaffas när jag fixar licenser och sådant.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 823
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar