Kommer inte överrens med tjejen i stallet.

R

Rosberg

Vad ska jag göra?
Kommer inte överrens med hon som har sin häst i vårt stall. :confused:
Hon sätter upp egna krubber i sin hästs box och styr o ställer allt. Utan att fråga. Vad gör man?

Snälla svara!

Sv: Kommer inte överrens med tjejen i stallet.

Vad gö hon mer än att sätta upp krubbor? Det tycker jag nämligen inte gör så mycket. Men är det du som äger stallet eller är du också inackorderad? Om du äger stallet får du göra klart vilka reglerna är annar så prata med stallägaren!

Lycka till! Vet att det är jättejobbigt när det är bråk i stallet.

Vad gö hon mer än att sätta upp krubbor? Det tycker jag nämligen inte gör så mycket. Men är det du som äger stallet eller är du också inackorderad? Om du äger stallet får du göra klart vilka reglerna är annar så prata med stallägaren!

Lycka till! Vet att det är jättejobbigt när det är bråk i stallet.

Hon har satt upp krubbor, lånar hästtransporten utan att erbjuda sig att betala, satt upp namnskylt o foderstat, flyttar fodret (har ej foderkammare).
Pappa äger stallet. Men jag har ju mina två hästar där, så man kan säga att jag e ägare ;) Hehe

Säg bara åt henne (vet att det inte är så lätt som det låter:p). Man måste sätta gränser!! Några i ett stall som jag stod i ändrade MIN hästs foderstat för att de tyckte den fick för mycket/lite mat etc...

Säg till henne att hon anpassar sig efter era regler och därmed jämt. Ert stall era regler! :) Gör hon inte det så blir hon uppsagd utan vidare diskussion. :devil: Att spika och skruva i annans egendom är egenmäktigt förfarande.

Lycka till, Kicki :)

Haha... tack så mycket. gärna fler förslag, mår lite dåligt över detta. Dessutom är det lillasysters pojkvänns syster...

säg lite fint att om hon vill sätta upp krubbor, låna transport mm så får hom fråga om det går bra...

Säg till henne :) Hon kan ju inte styra och ställa och låna och hålla på hursomhälst med dina grejjer, jag skulle bli skitsur! x'D
Bara om man säger till henne så går det nog bra :)

Hon har satt upp krubbor, lånar hästtransporten utan att erbjuda sig att betala, satt upp namnskylt o foderstat, flyttar fodret (har ej foderkammare).
Pappa äger stallet. Men jag har ju mina två hästar där, så man kan säga att jag e ägare ;) Hehe

Okej, jag skulle inte låna någons transport utan att erbjuda betalning, så långt är jag med.

Inte heller flytta runt på foder i onödan.

DÄREMOT så skulle jag faktiskt flytta om jag inte ens fick sätta upp en foderstat på boxen!! :eek:

Det är väl bara bra att det finns sådana uppe, så att alla kan se hur mycket mat som ska ges.!

Vad ska jag göra?
Kommer inte överrens med hon som har sin häst i vårt stall. :confused:
Hon sätter upp egna krubber i sin hästs box och styr o ställer allt. Utan att fråga. Vad gör man?

Snälla svara!

Prata med henne säg bara som du känner , det behöver inte bli någon stor sak av det utan börja med att berätta för henne att du uppskattar om hon berättar för dig först eller frågar dig om saker INNAN hon gör större förändringar .
LYCKA TILL du ska se att du mår bättre sen när du pratat med henne
Eller sätt upp en stallregler , så kan hon själv läsa sig till det om det ej går att prata med henne ...

Prata med henne säg bara som du känner , det behöver inte bli någon stor sak av det utan börja med att berätta för henne att du uppskattar om hon berättar för dig först eller frågar dig om saker INNAN hon gör större förändringar .
LYCKA TILL du ska se att du mår bättre sen när du pratat med henne
Eller sätt upp en stallregler , så kan hon själv läsa sig till det om det ej går att prata med henne ...

Men de e väl töntigt att sätta upp stallregler när det bara är hon som är inackoderad här?

Haha... tack så mycket. gärna fler förslag, mår lite dåligt över detta. Dessutom är det lillasysters pojkvänns syster...

Hmmmm.....lite känsligt läge då kanske! ;) Men säg som det är ändå rakt av och förklara att det inte fungerar att hon tar sig friheter. Iom. att relationerna ser ut som dom gör så känner hon sig kanske lite för hemtam och tycker att hon nästan har samma position som ni har.

Kicki :)

Jag hade sagt Tack & Hej :o:D

Nå, fodret kan jag förstå om du blir lite arg om hon flyttar på. Krubborna? Mjaaa, kanske kanske.

Men jag kan faktiskt inte de varför det skulle göra något att hon sätter upp en namnskylt och foderstat?! :confused:

Har hon frågat om hon fick låna hästtransporten? Har hon inte gjort det så skulle jag bli lite småsur och säga ifrån.
Att hänga upp krubbor utan att fråga kan ju vara lite onödigt men sen samtidigt så måste ju hästen äta kraftfoder ur nånting. Hur fodrar ni kraftfoder till de andra hästarna? Att flytta fodret utan att fråga var lite klumpigt gjort. Däremot att hänga upp en namnskylt och en foderstat till sin häst tycker jag är helt normalt och det ser jag ingen anledning att bli upprörd över?
Vad säger din pappa om det här? Vad tycker han?

Det enda hon gjort fel i mina ögon är att flytta foder och låna släpet. Övrigt är väl inte besvärligt/dumt?

Vad har ni sagt från början gällande släpet? Kan hon ha missförstått?

Jag hade blivit apförbannad om de börjat skruva i min boxinredning utan att först fråga! Dessutom vill jag inte ha en massa olika sorters skyltar på boxarna, det stör helheten.

Låna släp utan att fråga o liknande det hade varit skäl nog att slänga ut vederbörande på studs - stjäla någon annans släp?! Tänk om jag skulle ta o gå in till grannen och "låna" hans bil i ett par timmar...skulle bara låna ju:angel:

Om det är svårt att prata med henne. Skriv alla regler på en tavla.

Säg bara åt henne (vet att det inte är så lätt som det låter:p). Man måste sätta gränser!! Några i ett stall som jag stod i ändrade MIN hästs foderstat för att de tyckte den fick för mycket/lite mat etc...

Detta var väl ändå att gå över gränsen :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka