kommer i obalans innan hindret..

J

Jarth

hejsan min häst hon kommer jämt i obalans innan hindret och hoppar då jätte konstigt vad ska jag göra för att få henne i balans ? hon är just nu inte i form. Men för när man kommer mot hindret då käns det lixom som om hon ska gå omkull och det är lite läskigt

Sv: kommer i obalans innan hindret..

Kolla dina anridningar, kolla att du har takt o rytm mot hindret!!
Stärk hästen via klättring och konditionsgalopp!!
Se till att du har minst 20 min galopp!! :cool:

börja att träna över lite bommar. tänk på att rida hela vägen till och över bommen. sen kan du höja det lite(bara typ 10 cm) och gör samma sak. om det blir i obalans igen så börja om från bommen på marke. du kan också lägga ut ett par gallopbommar innan hindret. lycka till!:)

hur tusan rider du om hästen håller på att gå omkull i anridningen :confused:
Skaffa en bra tränare som kan hjälpa dig med detta problem!

låga hinder på böjt spår kan vara lite enklare. Se till att sitta väldigt stilla själv så att du inte stör ut den lilla balans hon ändå har och kontakta en duktig tränare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V