Kommer hon att kasta?

AraSlei

Trådstartare
HJÄLP! Mitt sto fick sista semineringen den förste juli, men nu har hon släppt bäckenbanden och öppnat sig i vulvan! Kommer hon att kasta?? jag vill verkligen inte det (men vem vill det??), för detta är förmodligen hennes sista föl.. :( snälla, hjälp mig!!!!!! MVH Johanna

Sv: Kommer hon att kasta?

nja, eftersom att hon är konstaterat dräktig tror jag inte det.. Men det får vi ju hoppas på isf.. :crazy:

Risken finns ju att hon resorberat efter det, och nu kommer med ny brunst. Har svårt att tro att hon skulle visa yttre tecken på en så tidig "kastning".

ja, du ja vet inte.. :crazy: men innan vi kollade henne, tyckte jag att hon brunstade, och visade då samma tecken som nu, och jag var helt säker på att hon inte var dräktig... kan det vara så att hon fortsätter att brunsta någon gång till, trots att hon är dräktig? :confused: Förra gången vi betäckte henne visade hon samma tecken 1 gång, innan vi gjorde dräktighetskollen.. :crazy:

AraSlei skrev:
HJÄLP! Mitt sto fick sista semineringen den förste juli, men nu har hon släppt bäckenbanden och öppnat sig i vulvan! Kommer hon att kasta?? jag vill verkligen inte det (men vem vill det??), för detta är förmodligen hennes sista föl.. :( snälla, hjälp mig!!!!!! MVH Johanna

Min brunstade förra gången hon väntade föl. Fick ett fint föl. Denna gången har hon också brunstat.
Skall kolla90 dagar 14/9

tack!!! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Jag har upptäckt att hon förmodligen brunstar.. Vi skulle spola av henne i dag, och hon hade skum mellan bakbenen, så när vi spolade där, så stod hon och blinkade... Så vi får hoppas att hon inte har resorberat det! Vi ska ju kolla på dag 90 också, så då får vi ju veta.. :bump:

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 320
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar