Kommer era hästar till er i hagen?

Iris71

Trådstartare
Pratade med en äldre hästkarl som precis skaffat ny häst. Han var lite bekymrad för hästen kom inte till honom när han ropade :confused:

Då undrar jag: Kommer era hästar till er om ni står vid grinden med grimman i hand och ropar på dem? Eller får ni hämta dem?

Sv: Kommer era hästar till er i hagen?

Oftast så kommer mina hästar i full kareta. Men ibland får jag väl hämta dom.

brukat träna dem till att komma! visslar, väntar och gosar och berömmer dem när dem kommer:)

De kommer när jag visslar. Oftast går de i stora hagar så de kan vara ganska långt iväg. De kommer farandes i full fart. Jag släpper in dem om det nu spelar ngn roll, står alltså inte vid grinden med grimma.

det är lite olika, ibland kommer dom och ibland inte.

min kommer altid til mig når jeg kalder eller flöjter på hende.

För det mesta kommer han, om inte hela så möts vi på hälften..

Det tycker han är rättvist. :)

oftast kommer han inte.
Beror på vad han har att göra i hagen, mat är roligare än mig...

Jag har nyligen köpt min häst och redan från första dagen kom han till mig när jag ropade på honom:)

Oftast så kommer de, men när de är på sommarbete så får vi oftast knalla ner och hämta pållarna.

Min kille kommer alltid vintertid. sommartid oftast. men lite beroende på vilken tid man kommer, är de mitt inne i en ät period och i en stor hage, kan man behöva gå och hämta en bit - men då kommer han alltid på halva vägen ungefär. alltid glad när man kommer! :love:

Mina hästar kommer oftast när man visslar, men ibland finns det saker som är intressantare än mig...:angel:

I vinterhagen kommer hon alltid fram. Men bestämd dam som hon är stannar hon 1 meter längre bort än jag kan nå henne för att ta in henne.
Lite gegga under fötterna tycker hon att jag ska ha.

På betet lyfter hon alltid på huvudet och tittar på mej när jag står vid grinden och ropar. För det mesta kommer hon halva vägen, ibland hela vägen fram till grinden och ibland stannar hon bestämt kvar där hon är.

:crazy:

Det beror på vilket humör damen är på.
De små kommer alltid, för de är översociala, likaså den andra "stora", men den jag rider är lite av en enstöring, åtminstonde i perioder. Vid insläpp är det dock aldrig några problem att få tag i någon av dem.

Det beror som föregående inlägg sa vilket humör hon är på. Vissa dagar kommer hon springandes :bump:, andra dagar lunkar hon fram (samtidigt som hon nosar på marken, plockar en pinne eller ett grässtrå, checkar den intressanta stenen...:love:) och vissa dagar tittar hon på mig, vänder baken till och väntar på att jag ska hämta henne... :angel:

Hon är dock aldrig svår att fånga... :)

Oftast :) men inte när han står på bete tyvärr då är maten viktigare än allt ;)

Hon kommer alltid när hon ser mig:)
Men när hon precis har blivit släppt på bete så kommer hon inte gärna direkt till mig,men nån dag efter det är vi back on track igen :rofl:

Min häst brukar komma, eller möta mig på mitten då hon ibland är lite långsam. Men häromdagen så stod hon vid ingången och gick sin väg när hon såg mig. Undra vad jag gjort dagen innan :confused::rofl:
Hon gnäggade däremot lika glatt när jag väll kommit ifatt henne ..:p

min pålle kommer alltid när jag visslar eller ropar på honom:D

Min häst kommer direkt när jag ropar hans namn,

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 625
Senast: Shaggy
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat