Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
De kommer när jag visslar. Oftast går de i stora hagar så de kan vara ganska långt iväg. De kommer farandes i full fart. Jag släpper in dem om det nu spelar ngn roll, står alltså inte vid grinden med grimma.
Min kille kommer alltid vintertid. sommartid oftast. men lite beroende på vilken tid man kommer, är de mitt inne i en ät period och i en stor hage, kan man behöva gå och hämta en bit - men då kommer han alltid på halva vägen ungefär. alltid glad när man kommer!
I vinterhagen kommer hon alltid fram. Men bestämd dam som hon är stannar hon 1 meter längre bort än jag kan nå henne för att ta in henne.
Lite gegga under fötterna tycker hon att jag ska ha.
På betet lyfter hon alltid på huvudet och tittar på mej när jag står vid grinden och ropar. För det mesta kommer hon halva vägen, ibland hela vägen fram till grinden och ibland stannar hon bestämt kvar där hon är.
Det beror på vilket humör damen är på.
De små kommer alltid, för de är översociala, likaså den andra "stora", men den jag rider är lite av en enstöring, åtminstonde i perioder. Vid insläpp är det dock aldrig några problem att få tag i någon av dem.
Det beror som föregående inlägg sa vilket humör hon är på. Vissa dagar kommer hon springandes , andra dagar lunkar hon fram (samtidigt som hon nosar på marken, plockar en pinne eller ett grässtrå, checkar den intressanta stenen...) och vissa dagar tittar hon på mig, vänder baken till och väntar på att jag ska hämta henne...
Hon kommer alltid när hon ser mig
Men när hon precis har blivit släppt på bete så kommer hon inte gärna direkt till mig,men nån dag efter det är vi back on track igen
Min häst brukar komma, eller möta mig på mitten då hon ibland är lite långsam. Men häromdagen så stod hon vid ingången och gick sin väg när hon såg mig. Undra vad jag gjort dagen innan
Hon gnäggade däremot lika glatt när jag väll kommit ifatt henne ..
Hästhantering
Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästhantering
Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
Hundavel & Ras Dagens rasklubbar gör det ofta baserat på rent nonsens. Denna punkt i historien brukar nämligen infalla samtidigt som när man började...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.