Kommer dom bli vänner?

Mirabell

Trådstartare
Jag har två söta tjejer hemma, idag kom min sambos mammas lilla hankatt... har nu gått 4 timmar och dom vill inte riktigt hälsa på varandra. Bara fräser åt varandra å vill inte alls umgås. Inget bråk bara lite högt mjaoande ibland, tjejerna sitter med mig i soffan och lillkillen ligger i köket på en stol å sover.... hur lång tid brukar det ta tills dom accepterar varandra, om dom änns komer göra det?!

Sv: Kommer dom bli vänner?

Det låter ju faktiskt som att det går riktigt bra. Det är jätteovanligt att det inte funkar alls mellan katter. Sen kanske en av honorna kanske tyr sig mer till honom än en annan, det märker man. Men i och med att det inte varit något bråk så låter det som att det gått ovanligt bra.

När mina missar träffades så tog det knappt ett dygn, sen var de bästisar. Andra tar det en vecka.

Och skulle det bli slagsmål så bryt det endast om det blir riktigt på liv eller död. Låt dem sköta det själva!

Mysigt med en till :love:

Sv: Kommer dom bli vänner?

Det är inte naturligt för katter att hälsa vänligt på främlingar, ett par dagar om det är en unge, upp till ett par månader innan de kan hälsa är fullt normalt (för katter som sedan blir goda vänner, ibland accepterar de aldrig varandra)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV