Kommer blod ur snoppen

martha

Trådstartare
Först börjar jag med att vi har varit till vetten.....men dom vet inte riktigt vad o varför, hunden är pigg, feberfri , fina slemhinnor har dock haft kennelhosta i typ dryga tre veckor ( utan feber) nu droppar och t om blir lite pölar blod som kommer ur snoppen ( började igår )
Vetten har känt på prostatan och tycker inte att det ska vara det, han är röntgad..urinprov "utan vita" ( vet inte vad dom letade efter)

Så jag undrar om nån kan komma på nåt annat som kan ge samma symptom ? Nåt galet är det ju.

just nu i kväll har inget kommit.

Sv: Kommer blod ur snoppen

Kompisens hund hade något liknande(?), det droppade i alla fall blod från snoppen. I hans fall var det en löptik som bar skulden, han gick så att säga omkring med kroniskt stånd vilket ledde till någon form av inflammation. Antibiotika hjälpte bara tillfälligt så sedan rök kulorna och efter det var det inga som helst problem.

enl vet finns ingen inflammation/infektion..men jag är inte anti mot att kastrera..min äldre hund fick prostatit när han var åtta år o då rök balla :D...nu är han 12,5 och det är riktigt skönt med en kastrat.....

iofs har han varit lite gnällig igår o idag ( med tanke på löptik)

306372_2452445160278_1526504432_2543561_1108213203_n.jpg

kalsonger på :)

Urinsten? Ultraljudades blåsan? Såg de några kristaller i urinprovet?

Senast ändrad:

Yess :D ......fick in ett urinprov idag ( fick inte ur nåt att ta av igår) så nu skulle han äta nåt specialfoder några veckor....så kanske han slipper kalsongerna :D

Nä, dom sa att han bara ska äta nåt specialfoder i typ 5 veckor och sen ta nytt urinprov.....kristallerna i sig är inte "farliga", men det kan utvecklas till stenar...så sa dom i allafall

Då var det nog struvitkristaller de såg, de går oftast att lösa upp med specialfoder för just det syftet. Viktigt att inte ge något annat förutom det, inte godis heller. Och att han får i sig mycket vätska för att skölja ur blåsan, men det har säkert vetten redan talat om :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka