Kommentera mig och häst!!!

Sv: Kommentera mig och häst!!!

Kort 1: Skänkeln har åkt för långt bak
Kort 2: Fin häst!!:bump: Den är lite framtung här, för att hjälpa den bör du räta upp överlivet en aning och bära upp handen bättre.
:)

Trevlig häst:love: Skänkeln för långt bak, om du trampar ner foten mer framåt när hästen hoppar så blir det bättre;)

Trampa ner hälen och ge pållen lite eftergift så blir det nog bra:bump:

1. Skänkeln är för långt bak.
2. Hästen ser bra ut.

¨Du behöver få ett bättre tramp i benen, precis so mde andra skriver.
På första bilden ser det ut som du faller fram för mycket, men det beror antagligen på att skänkeln är så pass långt bak.
Om bara skänklarna hamnar i ett bättre läge tror jag att du automatiskt kommer få en bättre sits och balans.

Hur tycker DU det kändes?

Trampa ned hälen mer då din underskänkel åker för mkt bakåt, titta upp, räta upp dig och låt inte överlivet åka ned åt ett håll (vänster på en av bilderna), och jag skulle vilja se litttee mer eftergift i språnget.

Jag skulle vilja se en film på den, för på bilderna ser dete ut som att det skulle kunna vara så att den inte suttit ihop riktigt med ryggen i uppsprånget. Den är lite lång, låg och flack. Försök få hästen mer uppåt i anridningen, om du förstår vad jag menar. Så den blir snärtig och luftig. Då kommer du få mer tryck i språnget, och din sits kommer att bli mycket bättre. Här är du lite före hästen i språnget, och det beror antagligen på att den backar av lite in i språånget, och blir lite långsam. Men, det kan ju vara så att jag är heeelt ute och cyklar, egentligen är det helt omöjligt att se sånt på bilder. :angel:

1: där har du skänkeln alldeles för långt bak och det gör att du även tittar ner i marken. ner med hälen och upp med blicken så blir allting stadigare! :)

2: Räta på överlivet. I övrigt SER det avslappnat ut - det är bra :D

3: Där har du ett bättre skänkelläge och bättre blick än första bilden, men inte riktigt där de ska vara ännu!

Som sagt.. svårt att avgöra på bilder, men det är de kommentarer jag kan ge. Däremot tycker inte jag att du har dålig eftergift, tygeln är sträckt, men du drar inte hästen i munnen :)

¨

Hur tycker DU det kändes?

Jag tyckte att det kändes lite konstigt då det var andra gången jag hoppade hästen och den är ganska vinglig fram mot hindrena och inte riktigt hade så mycket bjudning. Jag brukar även hoppa med stövlar och då är skänkeln bättre (dålig ursäkt men men:angel: ) och hästen är inte speciellt mycket hoppad.
Jag tycker även att hon vill ha mycket hals när hon hoppar men inte så mycket rygg (om ni fattar vad jag menar) så eftergiften blir inte glappande tyglar som jag ändå aldrig har då jag tycker det känns bättre och ser bättre ut (:angel: ) om man har sträckta tyglar men jag drar aldrig hästen i munnen utan bara följer med utan att överdriva eftergiften..:) På min ponny brukar jag nästan försöka "lyfta" hästen över hindet eftersom jag sett större ryttare, typ Malin Baryard göra så (jag tittar alldeles för mycket på henne) och på nåt sätt så har jag börjat med det..:mad: :smirk:
Och det där med blicken så. ..:angel: jag brukar ha bra blick i ridhus(och på andra ställen när det är träning eller tävling etc.) men just nu så var hjälmen så pass långt ner och jag ville få rätt galopp efter så jag typ tittade på hindet även över det,..:crazy:
Som sagt så är hon ganska vinglig både i anridningen och efter och det var andra gången jag hoppade henne, typ 6:e gången jag red och nästan första gången hon var hoppad lite "större" (inte så stora hinder vissligen men hon har vart på vila/halt) på riktigt länge så i stort sätt så kändes det bra (ska också tillägga att det här är typ den enda(nästan) storhästen jag har ridit) ...:)

Ojojojoj vilka kassa ursäkter jag har!! Det kändes skapligt men inte perfekt och jag har haft betydligt bättre hopptillfällen..!:)

behöver inte säja allt som alla andra sagt igen va:angel:

Det ser ut som du lutar dig lite innåt i språnget. Sen har dom andra skrivit det mesta :)

1. Skänkeln lite väl långt bak, räta upp dig lite.

Annars ser det bra ut ;)

Jag tycker att du sitter bättre på hoppbild 2
Tips på framtung häst: Mycket övergångar, skritt, trav skitt, trav...trav,halt, trav, halt....till sist galopp, halt,galopp,halt...ja du fattar nog;)

denna häst är INTE framtung alls.. bilden är rejält missvisande. men tipsen du gav är bra att göra med ALLA hästar..

hon är väl visst ganska framtung.. inte mer än andra hästar men ändå ganska framtung..:crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Hoppning Är ju egentligen en inbiten dressyrtant, och håller på med det allra mest. Men ibland får jag mina "ryck" och sätter upp lite småhinder...
Svar
5
· Visningar
3 463
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har gjort bort mig riktigt ordentligt när det kommer till hovslagare. Sedan min perfekta hovis slutade sko i slutet av förra året...
2
Svar
37
· Visningar
4 432
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka