Sv: Kommentera mig och häst!!!
¨
Hur tycker DU det kändes?
Jag tyckte att det kändes lite konstigt då det var andra gången jag hoppade hästen och den är ganska vinglig fram mot hindrena och inte riktigt hade så mycket bjudning. Jag brukar även hoppa med stövlar och då är skänkeln bättre (dålig ursäkt men men
) och hästen är inte speciellt mycket hoppad.
Jag tycker även att hon vill ha mycket hals när hon hoppar men inte så mycket rygg (om ni fattar vad jag menar) så eftergiften blir inte glappande tyglar som jag ändå aldrig har då jag tycker det känns bättre och ser bättre ut (
) om man har sträckta tyglar men jag drar aldrig hästen i munnen utan bara följer med utan att överdriva eftergiften..
På min ponny brukar jag nästan försöka "lyfta" hästen över hindet eftersom jag sett större ryttare, typ Malin Baryard göra så (jag tittar alldeles för mycket på henne) och på nåt sätt så har jag börjat med det..
:smirk:
Och det där med blicken så. ..
jag brukar ha bra blick i ridhus(och på andra ställen när det är träning eller tävling etc.) men just nu så var hjälmen så pass långt ner och jag ville få rätt galopp efter så jag typ tittade på hindet även över det,..
Som sagt så är hon ganska vinglig både i anridningen och efter och det var andra gången jag hoppade henne, typ 6:e gången jag red och nästan första gången hon var hoppad lite "större" (inte så stora hinder vissligen men hon har vart på vila/halt) på riktigt länge så i stort sätt så kändes det bra (ska också tillägga att det här är typ den enda(nästan) storhästen jag har ridit) ...
Ojojojoj vilka kassa ursäkter jag har!! Det kändes skapligt men inte perfekt och jag har haft betydligt bättre hopptillfällen..!