J
För ett år sedan stallade jag dock upp min ena häst i ett nytt stall (där den fortfarande står). De har mycket god ventilation. Öppet på båda kortsidorna. Vissa fönster öppna, ventilationstrumma osv. Luften i stallet är MKT bra och det luktar bara friskt när man kommer till stallet med "friskt" luktsinne.
MEN kläderna luktar VIDRIGT mkt!! Jag har aldrig varit med om något liknande! Eftersom att jag åker till stallet direkt från jobbet hände det i början att jag drog ett par överdragsbyxor över mina vanliga byxor/jeans. Men det var jag tvungen att sluta med ganska snabbt för byxorna under, trots överdrag, luktade så fruktansvärt mkt häst att det var helt omöjligt att ha dem på sig dagen efter utan att tvätta dem!
Jag får nu hålla på och tvätta kläder till förbannelse.
För det luktar så fruktansvärt mkt. Och jag kan bara inte förstå varför?
Det är en fullkomlig gåta eftersom det inte luktar illa på något sätt i stallet. Och jag gör heller inget annat än mockar, gör i ordning mat och rider. Jag blir knappt skitig. Och ändå denna f-b lukt!! Jag upplever heller inte att det är hästen som luktar extra mkt. Han doftar som hästar brukar dofta.
Är det någon som varit med om något liknande?