• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ft_lover
  • Startdatum Startdatum
F

ft_lover

nån som har ett bra kommando flr att få en envis shettis att börja trava direkt . är det "ss" man använder elr är det nått jag missuppfattat , lillen lyssnar nämligen knappt på drivning elr röst :S

Sv: kommandon

Det är olika från häst till häst... Vi har några som lyssnar till "sss", någon som inte lyssnar till "sss" men lyssnar till smackning och en som i princip bara lyssnar till klatsch med tömmen.

men hur kan man lära en häst kommandot "ss" ?
vill hälst ine klatcha tiöll med tömmarna .
kramkram

När jag har börjat med "sss" så har jag kombinerat med klatsch med tömmarna och/eller smackningar. Efter ett tag så har pållen förstått vad jag vill med bara "sss".

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Stergo
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 024
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar