komma ner på innersidan..

bananna

Trådstartare
När jag tex rider öppna behöver jag komma ner mer på innersidan, men jag får inte riktigt till det. Några tips på hur jag ska tänka när jag behöver komma ner mer på ena sidan, hur jag ska ändra sitsen?

Sv: komma ner på innersidan..

Nu blev jag förvirrad igen...
om jag ska titta över min yttre axel, ska jag då "vrida" kroppen så att ytter axel kommer fram. Det vill säga, jag vrider kroppen åt ett håll och huvudet åt det andra?

Jag brukar säga till mina elever att försöka tänka att de släpper ner innersittben, inte försöker trycka ner det för då får de motsatt effekt.

Försök tänka att du ska släppa ner innersittben/ben så mycket att du nästan nuddar marken med foten.. tankemässigt alltså. ;)

Funkar för mig men alla är vi olika, lycka till!

Nej du ska inte vrida fram yttre axeln, det är det som gör att du kommer snett, försök snarare tänka att den ska bakåt. Om du slappnar av och vrider huvudet utåt så kommer det bli så automatiskt.

Liknande trådar

Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
549
Senast: EmmaN
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
883
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar