Kombinerat flyg/regntäcke är det något att ha?

Authorsandraselling

Trådstartare
Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan.
Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg.

Har hästarna hemma, en halv minut från huset. Jobbar hemma. Jag upptäcker att jag sätter på och tar av dessa täcken stup i kvarten. Då jag inte vill att de gå med våta flugtäcken.


Har sett att det finns flugtäcke kombinerat med regntäcke. Någon som har och fungerar de bra?
Häromnatten fick min man gå ut och ta av täckena då det regnade😅🥹
 

Bifogade filer

  • IMG_1514.jpeg
    IMG_1514.jpeg
    509,4 KB · Visningar: 23
Jag har hästarna hemma, och det är lite av ett aber det där med regnet. Bara en av mina blir så biten att han behöver täckas, just nu är det bromsen så han har zebratäcke med magplatta emellanåt. En liten skvätt vatten torkar den ganska fort från.

Men när det är som nu, större skurar lite då och då, så får han gå utan och själv ta ansvar för att ställa sig i ligghallen när det är illa. Jag kör alltså utan täcke när det regnar mycket, mindre broms då ändå.

När det är knott och mygg får han eksemtäcke från nisch som torkar väldigt fort, tar bara av det vid hällregn. Han är inte allergisk men blir vansinnigt biten.

Shettis verkat immun mot alla insekter, dom rör han knappt 😂.
 
Mitt kombitäcke är ett av mina bästa köp. Använder det inte om det är alltför varmt ute men väldigt ofta annars. Däremot är det ju inte lika bra mot insekter som tex Rambo Protector, men så superkänslig är inte min häst
 
Tycker det fungerar bra, men det får inte vara för varmt. Använder inte halsdelen om det är lite varmare.
Men impregnera regndelen ordentligt innan du använder

Jag har hästarna hemma, och det är lite av ett aber det där med regnet. Bara en av mina blir så biten att han behöver täckas, just nu är det bromsen så han har zebratäcke med magplatta emellanåt. En liten skvätt vatten torkar den ganska fort från.

Men när det är som nu, större skurar lite då och då, så får han gå utan och själv ta ansvar för att ställa sig i ligghallen när det är illa. Jag kör alltså utan täcke när det regnar mycket, mindre broms då ändå.

När det är knott och mygg får han eksemtäcke från nisch som torkar väldigt fort, tar bara av det vid hällregn. Han är inte allergisk men blir vansinnigt biten.

Shettis verkat immun mot alla insekter, dom rör han knappt 😂.
Shettisar har inbyggt flugtäcke 😅
 
Mitt kombitäcke är ett av mina bästa köp. Använder det inte om det är alltför varmt ute men väldigt ofta annars. Däremot är det ju inte lika bra mot insekter som tex Rambo Protector, men så superkänslig är inte min häst
Min häst är inte heller känslig, men i år är det så sjukt mycket insekter att hon är helt bubblig i huden av bett om hon så får gå en dag utan ordentligt insektstäcke😳
 
EQUOIQ flugtäcke med regnrygg har magplatta. Har dock inte testat men ser väldigt lovande ut på bild/film.
Har själv ett HW Camofly 3in1 och tycker det fungerar bra, har inbyggd magplatta men täcker dock magen lite sämre nu när han är sommarrund.. Har även ett BVertigo där jag sytt in linern från ett kasserat Rambo Summer series när det ska vara lite svalare och mer ihållande regn.
 

Liknande trådar

A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 268
Senast: nimbo4ever
·
Övr. Hund Vaknar kvart över fyra. Kissnödig som bara den. Sambon snusar förnöjt. Åh..jag måste gå upp. Smyger så att inte dottern ska vakna. Vågar...
Svar
4
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp