Kombinerade rid- och vandrarkängor

Araminta

Trådstartare
Jag ska till Island i sommar ( :banana: ) och kommer att spendera en vecka med omväxlande stadssightseeing, vandring och ridning. Då jag hursom måste investera i ett par vandrarkängor och inte har någon lust alls att släpa med mig ridstövlarna funderar jag på om det finns några kängor som kan fungera bra till både och? Jag har sett att Hööks har ett par som de kallar "allround". Någon som har provat dem? Och vad finns det för andra alternativ?

Ett par nättare Meindl-kängor eller dyl. väl investerade pengar om man sköter dem. Jag har ett par, men de är en tyngre sort, hade velat ha dem lättare om man ska promenera mkt men de har gjort sin tredje säng tror jag och håller utmärkt.

@HannaZ De var jättefina men dessvärre rätt rejält över min budget. Är student och mer än max 1500kr har jag helt enkelt inte råd att lägga på ett par skor.

Hur mycket ska du vandra respektiva rida? För att vandra krävs en bra sula, en rejälare, som ofta inte alls passar att rida i ur säkerhetsskäl. Köper du sen en sko som passar för ridning och typ "gå en sväng i skogen", så blir det tvärtom. Passar inte att gå i längre sträckor.

Jag undrar samma som Blandrastik, hur mycket ska du vandra? Och ska du ha packning?

Jag har riktiga vandringskängor, från Meindl, men de hade aldrig funkat att rida i. När jag rider har jag stövlar. Men jag tänker, förutsatt att du inte ska vandra mer än någon dagstur med lite packning, att typ MH Protective Jodphur är väldigt sköna att gå med. När jag jobbade i stall och gick väldigt mycket var det de enda skorna jag kunde traska runt i utan att få problem med hälsporre. Och de funkar att rida i, även om de kanske inte är de mest ultimata ridskorna.

Meindl Vaccum hiker är en väldigt lätt vandringskänga, ca 550 g, mina Meindl Kansas väger närmre 800 g tror jag. Min sambo har såna och dom är perfekta för lättare vandring. Hade gärna haft ett par jag också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
4 015
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 820
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 757
Senast: Pancakes
·
Utrustning Hej! Hittade ingen presentationstråd så jag kombinerar frågor med en liten presentation: Är en man mitt i trettioårsträsket som...
Svar
18
· Visningar
4 636
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2