Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Bosch MaxoMix med stora tillbehörs-setet (stavmixer med ballongvisp och två matberedare i olika storlekar och massa olika knivar) och är jättenöjd! Den kan mixa, skiva, riva, vispa och är lätt att ta isär och de enda två delar som inte kan köras i maskinen är ändå lättdiskade.
Nej den här är det! (Ännu fler tillbehörsgrejer )
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-msm88190-1246636.html?rbtc=||||p||&gclid=EAIaIQobChMIv7ywzu_f5wIVjMmyCh1Llwc5EAQYASABEgIDmfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Den du länkade till har en väldigt liten matberedare som bara kan mixa saker, inte riva och skiva. Den räcker bara till typ 1 paket kikärter om man ska göra hummous (så du får en uppfattning om storlek).
Den kan mixa nötter till hack eller mjöl men till nötsmör behövs nog en mer renodlad och starkare mixer/matberedare. Svårt att få allt i ett! Jag gör aldrig nötsmör men river och hackar/skivar mycket grönsaker så därför blev mitt val dennaHar samma problem som TS tyvärr. Klarar denna av att mixa nötter? Gjorde ofta eget mandelsmör i matberedaren innan den gick sönder så det är ett måste att det funkar.
Jag har också Bosch och är supernöjd
Ungefär den här
https://www.tretti.se/hushall/koksa...MI_bOI4v3f5wIVBM-yCh3EAgvVEAQYJSABEgJ2X_D_BwE
Den har de tillbehör som jag behöver.
Det går bra att hacka nötter.
Ha ha. Var tvungen att gå och titta i skåpet. Visst är det en Braun jag har.Fast det är ju en Braun...?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-msm88190-1246636.html?rbtc=||||p||&gclid=EAIaIQobChMIv7ywzu_f5wIVjMmyCh1Llwc5EAQYASABEgIDmfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Den du länkade till har en väldigt liten matberedare som bara kan mixa saker, inte riva och skiva. Den räcker bara till typ 1 paket kikärter om man ska göra hummous (så du får en uppfattning om storlek).
Ha ha. Var tvungen att gå och titta i skåpet. Visst är det en Braun jag har.
Det är alltså Braun jag är nöjd med...
Nä, det är bara mixa. Jag kör både lök och t ex morötter i mixerskålen till köttfärssås, det blir finhackat, ungefär som grovrivet, perfekt enligt mig.Det spelar ju ingen roll så länge du är nöjd!
Kan man riva grönsaker med denna? Riva och mixa på samma gång?
Man kan riva grönsaker, den är jättebra på det Ska du sen mixa dem måste du byta kniv tyvärr. Riven sitter liksom i locket, och mixkniven i botten, men du kan inte ha dem samtidigt utan får byta när du rivit klart.Kan man riva grönsaker?
Kan man riva och mixa på samma gång? Jag brukade göra gazpacho i min matberedare och då rev jag ner grönsakerna som mixades med kniven i skålen. Tror du att det funkar med denna?
Man kan riva grönsaker, den är jättebra på det Ska du sen mixa dem måste du byta kniv tyvärr. Riven sitter liksom i locket, och mixkniven i botten, men du kan inte ha dem samtidigt utan får byta när du rivit klart.