Kombinera westen med distans?

M

Miss_Laari

Hejsan!

Jag är mer eller mindre total nybörjare på både western och distans men tycker båda verkar både roliga och vettiga både för ryttare och häst.Kan man kombinera de två på ett bra sätt ? Kan en western riden häst bli en potensiell bra distans häst eller andra hållet?
Vad för häst skall jag satsa på om jag vill träna lite av båda, inte till en jättehög nivå men kanske lite små tävlingar?

Tacksam för svar :)

Sv: Kombinera westen med distans?

tjingeling!!!

tror att den ras du trivs med kommer passa både distans/western .....

travare är ju en väldigt bra ras för båda tävlings grenarna

ringen

Araben är ju väldigt vanlig i distans, och funkar bra till western också :laugh:

Jag har en arab, unghäst, som jag tränar i både western och distans. Nu har jag ju inte kommit ut på tävlingsbanorna i någon av disciplinera ännu - men jag tror naturligtvis det kommer gå utmärkt :D.

Tja, ska det bara tävlas på hobbynivå i båda sporter så går det nog med de flesta raser.... Men personligen skulle jag satsa på arab, varmblod eller en quarterkorsning kanske?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 572
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: Lady_S
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
13
· Visningar
940
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
692
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår