Kombinera Studier med föräldrarledighet? * Nagelkosmetolog*

MaRomer

Trådstartare
Har bf 12 maj och känner att jag gärna skulle vilja gå någon disktanskurs. Men funderar redan nu på hur mycket tid man behöver lägga på det? Och framför allt hur ni har gjort? Jag hade tänkt börja en kurs till hösten isf. Och då är äldsta sonen 2½ år. Får jag ha honom på dagis mer än de 15 timmarna om jag studerar på distans+är mammaledig?

Men frågan är om de kurser jag är intresserade av ens finns på distans!

Har en dröm om nagelkosmetolog/terapeut, och att sedan vidareutbilda mig inom spa/skönhet/hälsa. Men går det ens läsa detta på distans?? Jag tar för givet att det är en hel del praktiskt som ska göras.

Sv: Kombinera Studier med föräldrarledighet? * Nagelkosmetolog*

Ska du öva att bygga hemma då? Det luktar ju väldigt skarpt och rekommenderas inte att jobba med som gravid... Hur fungerar det med amning då?
Sen vet ju inte jag om du ska amma, Det får du bestämma själv :)

Annars tycker jag att det låter som en bra tid i livet att passa på att gå en kurs :) Jag skulle nog själv behöva göra ngt nu som mammaledig istället för att bo på fb och Buke ;)

Ang längre tid på dagis har jag ingen aning...

det beror påvilken omfattning utbildningen har hurvida du får ha honom på dagis eller ej. Vad jag vet får man bekosta utbildningen du är intresserad av själv. vet att de ligger runt 15-50k.

dolce vita spa school har den på distans men den kostar därefter....

tänkvärt är att med inriktningen du är intresserad av är att kanske vara förberedd på att du måste starta eget om det inte går hyra stol hos ex frisör, så en kurs i företagsekonomi, och liknande inte är en nackdel i sådant läge.

i din sits hade jag läst ekonomikurs samtidigt som mammaledighet för att när sedan liten har barnomsorg kunna lägga fokus på det praktiska.