tgd
Trådstartare
Sonen, 5 år, har nu på prick-test reagerat på häst, katt, hund och diverse gräs. Inte på björk, al, kvalster, gummi/latex, kanin. Vi har katter (2 st) och häst och bor på landet med mycket gräs. Allergin/astman är i den omfattningen att det är bara jag som mamma som märkt av det i och med att jag tyckt att sonen inte orkat speciellt mycket (måste stanna och vila ideligen ute, t.ex. när vi sparkar fotboll eller cyklar). Pappa (där sonen bor varannan vecka, katt finns där med) eller dagis har inte märkt något. När sonen är rejält sjuk med feber mot 40 grader är infektionsastman uppenbar, skedde vid två tillfällen under föregående vinter.
Till saken. Ingen i våra släkter har allergi/astma så jag kan och vet ännu väldigt lite. VAD kan jag göra för att underlätta livet och hålla nere allergibesvären för sonen? Tips till en novis mottages med tacksamhet!
Till saken. Ingen i våra släkter har allergi/astma så jag kan och vet ännu väldigt lite. VAD kan jag göra för att underlätta livet och hålla nere allergibesvären för sonen? Tips till en novis mottages med tacksamhet!