Kombinationsbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 334
N

Notorius

Min tränare tycker jag ska testa min häst på kombinationsbett, eftersom han funkar bra på hackamore, men jag tycker det blir svårare att ställa och svänga med det :p
Såå, vart hittar man ett bra kombinationsbett av bra kvalité?

Sv: Kombinationsbett

Sprenger har ett kombinationsbett med silikon/plastbett o0ch ganska långa skänklar. Kostar typ 1500:-, så kolla om du kan låna ett först så att det verkligen passar din häst.
Annars har ju H**ks en budgetvariant med Happy Mouthbett. Vet dock inte hur väl det fungerar...

Globus har ett kombinationsbett om man vill komma lite billigare undan... Det känns helt ok, med tredelad mundel.

Åh fyfan vad dyrt.
Iofs kan jag väl köpa det, men jag provar nog först hehe :p
Ska till affären på lördag och låna hem bett :)

Har du nån bild? Vet du vart man kan kolla återförs. för både Sprenger & Globus?

vet inte vart du bor, men stenbergs läder i sthlm hade både sprengers och globus komb.bett sist jag var där och hälsade på.
Globus kostde väl mellan 400 -500 hade jag för mig, kan dock minnas fel.
Hur som helst var det betydligt billigare än sprengers iaf.
kombbett.jpg

sprenger till vänster, globus till höger.
Sprengers hemsida
Globus hemsida

Senast ändrad av en moderator:

Jag bor i värmland, tack för bilderna & sidorna :D
Ska nog ta hem en av varje och testa :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
437
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: Jeps
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024