Kom på en till fråga (förlåt!)

W

wingil

Måste man ha orginalpasset för att tävla? *låter dumt* För ska ev låna ut min häst men vill inte skicka med hästpass (svårt att lita på folk) och undrar om man kan kopiera hela hans hästpass och skicka med plus hela vaccinationskortet (orginalet) får man tävla då eller måste du ha orginalpasset i handen?

Tänkte om det gick med en kopia och kanske ett intyg från mig ägaren? *dum jag vet men bara ägt söta oskyldiga travare innan och inga riktiga tävlingshästar*

Hjälp dumma mig snälla :D

Sv: Kom på en till fråga (förlåt!)

Jag har aldrig behövt visa passet på tävling...(Däremot så ska ju alla vaccinationer och sådant in där hädanefter så då måste man ju ha passet med sig)

Du vill inte lämna ifrån dig passet, för att du har svårt för att lita på folk... :crazy: men du kan tänka dig att lämna ut din häst??? :eek:

"Passet ska följa hästen"
Det är vad jag har hört..

Och som nån skrev innan, vågar du lämna uthästen på foder, då ska det nog inte va nån fara med passet heller... :confused: Ni skriver väl kontrakt?

Nej men har råkat ut förut att en fodervärd försökt sälja hästen trots kontrakt.. men tänkte om de inte har orginalpasset så har jag ju bevis att han e min .. typ.. *äsch*

Svara bara på frågan please..
fast detta är ut måste man väl inte ha pass på tävling? bara licens och vaccinationskort?

Efter allt jag hört så ska originalpasset vara med. Men alla arrangörer är ju inte så petiga på det.

Men bättre att ha originalhandlingarna med sig. Vore ju tråkigt om h*n kom till en tävling med kopian, redo att rida, och inte fick pga hästens ägare inte litar på att hon håller koll på passet...

Om du inte vågar lita på folk, hur vågar du lämna bort hästen då? Men är mer orolig för passet?

Fick det inte att gå ihop riktigt...

Hoppas du får svar på din fråga med, tyvärr vet jag inte då jag inte tävlar...

Ja men det står ju i passet att du är ägare, och din adress och altl (väl?) så det spelar väl ingen roll om dom får original eller ej?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Gör en lång hisyoria kort och vill inte utelämna någon. Fodervärd åt häst som skall tränas och tävlas. Besiktigad före lån ua. Under...
Svar
9
· Visningar
2 045
Senast: Speedway
·
Ekonomi & Juridik för att jag skryter för er på Buke om vilken bra fodervärd jag har till min gamling. Såhär är det. Jag lånade ut en av mina hästar på...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
42 634
Senast: majjijann
·
Hästmänniskan Det är så att vi äger världens gulligaste, sötaste o snällaste barnponny, den sort som "alla kan rida", värsta buset han någonsin gör är...
Svar
13
· Visningar
1 636
S
  • Låst
Hästmänniskan Jag lånade ut en häst på foder, vanligt fodervärdskontrakt skrevs givetvis. Jag har till och från gått och tänkt den senaste tiden ja...
Svar
17
· Visningar
2 611
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur