Kollektiv och Avtal

Nica2

Trådstartare
Ni som har kollektiv, hur ser era avtal ut med markägaren och vad ingår i kallhyran och vad för service betalar ni extra för?

Sv: Kollektiv och Avtal

min häst står i ett stort (ca 30 hästar) kollektivstall som är ordnad som bostadsrättsförening. man köper boxen (insats som räknas av månadsvis och sedan återgår till ägaren vid försäljn.) och bet hyra. ingår gör hage, spån och hö. jour ungefär 1 g/mån där man fodrar, städar gemensamma utrymmen och sopar stallet. utsläpp o lunchfodring kan man köpa till. anläggningen sköts och rustas på gemensamma städdagar och alla har ansvar att se över tex hagar. marken är arrenderad av föreningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Senast: nullo-modo
·
Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
613
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 164
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar