Kollegans hälsena

Luff

Trådstartare
Kollegan slet av hälsenan för 1.5 år sedan. Nu har hon känningar i den men kommer inte iväg till doktorn. Och hon är dörädd att få ett negativt besked.
Jag frågade om hon verkligen inte hade fått några tips om hur hon skulle göra efter rehab. Nej inte alls vad hon kunde komma ihåg.

Så ni som har erfarenhet, finns det några råd om hur man undviker att bli drabbad igen. Hurdana skor bör man ha osv?
 
Sv: Kollegans hälsena

Min mamma gjorde en fotanalys i Jönköping där de tog fram vilka skor och sulor hon skulle ha för att kunna gå utan problem. Minns inte vad stället heter och just nu är hon utomlands så kan inte få tag på henne heller. Men ligger, om jag minns rätt, på samma väg som IKEA är på så om någon härinne kanske vet?
 
Sv: Kollegans hälsena

Hon tror den är försvagad och kommer att gå av igen. Så hon vill inte gå till doktorn och få det bekräftat.
Ja det är inte logiskt kanske men logik är inte på tapeten just nu.
Jag tänkte att jag kanske kunde ge henne lite fakta så hon förstår att det inte är kört så hon pallrar sig iväg till doktorn
 
Sv: Kollegans hälsena

Team olmed heter de, ortopedtekniker. Bör finnas även i Skövde fast kan heta något annat.
 
Sv: Kollegans hälsena

Finns det alltså ingen som råkat ut för avsliten hälsena som kan berätta om vilka råd de fått.
Speciella sulor, sjukgymnastik som dom blivit rådda att fortsätta med oavsett hur lång tid det gått. Ska man gå i skor med låg klack eller ingen klack tex?
Kollegan går ofta i platta dojjor och dansar barfota (hon har förr jobbat som danslärare).

Jag behöver lite tips så jag kan pusha henne att gå till doktorn - så hon förstår att det finns något att göra åt det hela.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Fick ett ganska dystert besked om våran "gubbe" i går,så nu blir det medicin,sen återbesök för att se hur läget ser ut om två månader...
Svar
6
· Visningar
5 675
Senast: linafina
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 770
S
Hästmänniskan Jag ska antagligen låna ut min häst till ett par bekanta, tanken är att jag ska forsätta betala en del, ca tusenlappen varje månad (ex...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: n33Lu
·
C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 203
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp