Sv: Kolla !!
Vad roligt med en till ! Födde du upp Britter?
Klart du ska ställa din, har du inga bilder? Var kommer han ifrån? NerK's utställningar har ju en förmåga att fyllas fort, men Västerås brukar väl ha en i mars-april-maj nångång? Annars är det ju igen här i juni. Då kanske Abbie kommer, beroende lite på hur situationen ser ut. Hon ska röntgas och sen får vi se vad veterinären säger om eventuella operationer och liknande.
Kingo är nu kastrat, men han var faktiskt aktuell till Yoga ett tag. Hans storlek är ju kanon och han ser bra ut. Hans färg är ju också bra ihop med Yogas, men jag ville ta vara på att Yoga är chokladbärare (hennes pappa är lila) och därför ville jag ha en choklad/bärare. Valet föll på S*Karl Johan's Damien, en mycket fin lila pojke vars bror S*Karl Johan's Axaj (svart) du kanske hört om? Tyvärr fick Yoga bara en och den var dödfödd så då var vi 2 ggr hos S*Swan Klei's Maharadja som är röd chokladbärare för att eventuellt kunna få en chokladpadda med vitt, men hon tog sig inte med honom ens på 2 ggr. Så då beredde jag mig på en fertilitetsutredning, men ville först göra ett sista försök med Damien som ju trots allt gjort henne dräktig och fick denna kull på 3 st.
Kingo heter S*Wermlandica's, men ägs av en som har stamnamnet S*Vasberga's om jag inte minns fel.
Tar inte med några katter på utställningen. Yoga (mamman) går inte att ställa, hon smällde på sin andra utställning och sen dess är hon mycket svår med andra katter i närheten. Abbie har patellaluxation och det hoppar rätt friskt i hennes knän, och eftersom hon är fertil så är jag rädd att få neddrag på det. Annars tror jag inte det är några problem att få CAC på henne om konkurrensen inte är för hård.
Det där med att Abbie skulle vara blå, hon är faktiskt ganska mörk lila. Inte alls så pastellfärgad som man brukar vilja ha. Hennes syskon är blåvita och den ena är mycket ljus och den andra är mycket mörkt blå. Så det var en blandad kull.
Här kanske det syns mer att Abbie är lila.