Kolla priset..

movi

Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/18210225.htm?ca=12_s
Aldrig aldrig att jag skulle ge detta pris för en hund,spelar ingen roll om den är kuppad! 30.000kr..
Fantasipriser! Köper folk hund för den summan bara för att den är kuppad?
Är det nån slags status att äga en kuppad hund,så man kan ge det priset,eller?

Nu har jag ju en kuppad hund,men henne har jag fått av uppfödaren,omplacering!
Men jag skulle aldrig springa iväg och köpa en för 30000..Duger bra med en "normal" hund för runt 10 med öron och svans!

Senast ändrad:
Sv: Kolla priset..

30.000 bara för att den är kuperad är kanske "lite" väl magstarkt :crazy:!

Men hade det varit, låt oss säga en avelshane med fantastisk stam, hög meritering, arbetsskalle och sund mentalitet och bra nedärvning, så hade jag nog tyckt att 30.000 var ett bra pris :laugh:.

Då ska den ha en jäääävla bra stamtavla och egna outstandning meriter. Annars? Nej.

30.000 bara för att den är kuperad är kanske "lite" väl magstarkt :crazy:!

Men hade det varit, låt oss säga en avelshane med fantastisk stam, hög meritering, arbetsskalle och sund mentalitet och bra nedärvning, så hade jag nog tyckt att 30.000 var ett bra pris :laugh:.

Precis.

Jag personligen tycker att kuperade Dobermanns är to die for:love:

Skulle jag ha 30 pix i bakfickan för att köpa hund, och ha två Dobermanns framför mig med samma bra meriter och stam osv men den ena hunden är helkuperad och det är inte den andra, så hade jag helt klart valt den helkuperade.

(NU kommer jag bli sååå lynchad :angel::devil: )

Hunden ska nog vara väldigt snygg själv med en jävla bra stam för att man ska betala 30 000:- för den, Men visst att den är kuperad får dom nog ut lite mer för, fast 20 000mer tro jag då knappast!

En bra dobbis (bra stam bra skalle bra MH) hade jag kunnat ge 30 för om den INTE var kuperad!

En kuperad dobbis skulle jag inte ta om de så slängde den efter mig! Tycket det är hiskeligt fult!! Avskyr öronkupering, hundarna ser ju "helt mongo" ut. Och jag är faktiskt så utseendefixerad att jag vill ha en hund jag tycker är snygg! Så då går alla kuperade exemplar (oavsett ras) bort!

Om jag inte är helt ute och cyklar,så tror jag att jag kan importera en kuppad hundVALP,för runt 20-25!

Jag har själv en mycket dyr hund hemma, importerad och kuperad. Fast jag skulle aldrig betala så mycket bara för kuperingen förvisso, utan det ska vara en toppenhund rakt igenom med en mycket bra stamtavla också.
Då är 30 000 kr inte så mycket pengar att prata om.

Jo,min hund är också import och kuppad,priset låg nog lite över 20,upp mot 25..
Inget som jag betalat,och det är väl inte värsta stammen,dock inte dålig,men jag TROR att dom tidigare ägarna köpte henne för just kuperingen..

Och jag skulle aldrig betala den summan för en import,om jag inte ska ha den i avelssyfte och för just dom linjerna!

Men för "hemmabruk",nej aldrig! Kan nog få en vettig till 10..

Och om denna kuppade dobberman nu hade meriter eller linjer,så borde det nog skrivits i annonsen!
Men dom kanske tror att dom får 30 för att den just är kuppad!

http://www.blocket.se/vi/18210225.htm?ca=12_s
Aldrig aldrig att jag skulle ge detta pris för en hund,spelar ingen roll om den är kuppad! 30.000kr..
Fantasipriser! Köper folk hund för den summan bara för att den är kuppad?
Är det nån slags status att äga en kuppad hund,så man kan ge det priset,eller?

Nu har jag ju en kuppad hund,men henne har jag fått av uppfödaren,omplacering!
Men jag skulle aldrig springa iväg och köpa en för 30000..Duger bra med en "normal" hund för runt 10 med öron och svans!

För min del skulle jag ge mindre för en kuppad :D Eller rättare sagt, inte ett öre :D

Det är inte alls ovanligt. Fanns ju minst en kennel som satte i system i att importera kuperade hundar hit. Folk har en tendens att betala hiskeliga summor bara för att få en "tuff" hund.

Jag tycker inte ens att hunden på bilden är snygg... Och då kan jag ändå tycka att det är estetiskt snyggt med kuperade hundar (jag är av etiska skäl emot kupering)

Tex. "Pic of the litter" kan i vissa fall vara ganska mycket dyrare än de övriga hundarna i en kull just för att man får förstahandsval.

I detta fall rör det sig väl om en äldre hund (ingen valp) som är utställd, lite körd och åtminstone HD-röntgad.

Jag vet måånga hundar som har varit lika dyra och dyrare att ta in till Sverige. En del länder och uppfödare har tjänat storkovan på oss Nordbor som vill ha kuperade hundar:crazy: Inte har dessa hundar varit bättre än de svenska men de har varit kuperade;)

Så länge det finns köpare så går det oxå att ta ut priser för hundarna. Egentligen så finns det väl inget fel i det, att tjäna pengar eller? Så länge man inte lurar av folk pengar.

Det gör sig ju inte helt självt att importera en hund åtminstone inte om man är noggrann.
Visst det går ju alltid att göra det enkelt för sig genom att knappra på datorn och sedan hämta "grisen i säcken" på Arlanda:crazy:

Vill man inte betala prislappen och gärna vill ha en kuperad hund så får man väl helt enkelt göra arbetet själv och importera.

Själv har jag importerat två hundar dock har de öronen i behåll (den ena blev av med svansen, den andra är okuperad). Men jag kan nog med lätt överslagsräkning säga att 25.000 kr har de nog kostat mig styck att importera och då har jag inget betalat för uppehållet innan de kunde tas till Sverige. Så skulle jag lägga på karantänskostnad ja då är det många tusenlappar till.
Så 30.000 kr är inget hutlöst pris i mina ögon.
Det är vad det kan kosta att importera.

reagerade också på priset då jag såg den där annonsen då jag var och slökollade lite på blocket....

Tex. "Pic of the litter" kan i vissa fall vara ganska mycket dyrare än de övriga hundarna i en kull just för att man får förstahandsval.

I detta fall rör det sig väl om en äldre hund (ingen valp) som är utställd, lite körd och åtminstone HD-röntgad.

Jag vet måånga hundar som har varit lika dyra och dyrare att ta in till Sverige. En del länder och uppfödare har tjänat storkovan på oss Nordbor som vill ha kuperade hundar:crazy: Inte har dessa hundar varit bättre än de svenska men de har varit kuperade;)

Så länge det finns köpare så går det oxå att ta ut priser för hundarna. Egentligen så finns det väl inget fel i det, att tjäna pengar eller? Så länge man inte lurar av folk pengar.

Det gör sig ju inte helt självt att importera en hund åtminstone inte om man är noggrann.
Visst det går ju alltid att göra det enkelt för sig genom att knappra på datorn och sedan hämta "grisen i säcken" på Arlanda:crazy:

Vill man inte betala prislappen och gärna vill ha en kuperad hund så får man väl helt enkelt göra arbetet själv och importera.

Själv har jag importerat två hundar dock har de öronen i behåll (den ena blev av med svansen, den andra är okuperad). Men jag kan nog med lätt överslagsräkning säga att 25.000 kr har de nog kostat mig styck att importera och då har jag inget betalat för uppehållet innan de kunde tas till Sverige. Så skulle jag lägga på karantänskostnad ja då är det många tusenlappar till.
Så 30.000 kr är inget hutlöst pris i mina ögon.
Det är vad det kan kosta att importera.
Jag vet inget om hunden i annonsen, men hade den några riktigt bra meriter så borde det ha stått. Jag vet folk som betalat mer än så för hundar och/eller importerat - men då har det ofta varit någon utöver det vanliga eller riktigt intressanta linjer.

Har importerat en hund..ej Dobbe!!...från Ryssland och slut notan med ALLA omkostnader slutatde på mer än 30.000:-
Hundar med bra stamtavla kostar! och vi är inte det enklaste landet att importera till;I

30 000 är inga pengar..
Min husky kostade 23 000 im p från Ungern, men de är de man får betala om man vill ha in nytt blod ,nya linjer.

Dobbis för 30 000 bra avles material är små pengar.. kan gissa vem fadern är men låter de va osagt!

SÅ j-la osmakligt att det fortfarande finns folk som tycker det är "snyggt" och "häftigt" med en som ni säger "kuppad" hund:(

Trodde att såna avarter till hundägare hade börjat försvinna nu.
Men det är väl samma hundägare som ränner och handlar senaste modet till sina stackars djur också:cool:

SÅ j-la osmakligt att det fortfarande finns folk som tycker det är "snyggt" och "häftigt" med en som ni säger "kuppad" hund:(

Trodde att såna avarter till hundägare hade börjat försvinna nu.
Men det är väl samma hundägare som ränner och handlar senaste modet till sina stackars djur också:cool:

Varför är det osmakligt för, för något man tycker är snyggt?

Jag personligen tycker att det är grymt läckert med en helkuperad Dobbis, men skulle aldrig utsätta min egen hund för det, men hade utan problem kunnat ta en redan kuperad Dobbis.

Dubbelmoral? Ja absolut, men så är det.

Ang. senaste hundmodet uttalar jag mig inte om, eftersom jag inte vet specifikt vad du menar med det...

Jag tycker att min ras ser allra bäst ut kuperad, men ingen av mina har senaste modet på sig ändå. Dom har faktiskt inget av mode alls på sig, trots långa dagar i stallet och allt annat dom är med på.

Fördomar måhända?

Liknande trådar

C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 813
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka