Kolla priset..

Sv: Kolla priset..

SÅ j-la osmakligt att det fortfarande finns folk som tycker det är "snyggt" och "häftigt" med en som ni säger "kuppad" hund:(

Trodde att såna avarter till hundägare hade börjat försvinna nu.
Men det är väl samma hundägare som ränner och handlar senaste modet till sina stackars djur också:cool:

Vad jag tycker är snyggt rent estetiskt har ingenting vad jag tycker är rätt etiskt. Jag kan tycka att kuperade hundar är snygga, men jag är helt emot kupering annat än av medicinska skäl.
Jag tycker det är vansinnigt att man kan komma på tanken att amputera djurs kroppsdelar bara för utseendet skull.

Men en kuperad reisen är mycket läcker rent utseendemässigt.

Tycker också dem är snyggast kuperade men dock endast öronen.
Svans ska dem ha. Skulle dock önska att dem såg ut så naturligt.
Skulle aldrig köpa en kuperad hund.

Ang priset är det väl högt tycker.
Visst finns det raser som kostar massor (Shar pei tex) men man kan få en bra dob för mindre än 30 000

KL Visst är kupering osmakligt ur etisk synpunkt, det är därför det förbjöds.
Dålig film men nog ser hunden oproportionerlig ut, kan den inte jobba utan koppel?
Vore det seriöst borde stammen vara utskriven.
PL

Hade aldrig köpt den hunden. Inte ens om den kostade 5000 spänn. I mina ögon tycker jag den är fruktansvärt ful:crazy: Jag har sett mycket vackrare dobermann även sånna som är helkuperade.

Jag skulle begära ungefär 10 ggr så mycket dvs 300 000 för att ta emot en kuperad hund.

Det för att det skulle ställa till med så mycket besvär för mig för jag skulle aldrig ta med en kuperad hund ut bland folk för jag skulle skämmas så.

kl

det kan inte vara så att det blev en nolla för mkt? Ash,, jag har ingen aning. Jag kan inget om hundar egentligen:p

Jag tvivlar inte på att en bra avelshund kan vara värd 30 000 kr, men denna hund verkar ju marknadsföras med kupering... inte meriter eller stam.

Men det är marknaden som bestämmer pris och är folk villiga att betala 30 000 kr bara för att hunden är kuperad så go for it. Vissa hundraser betingar ju nästan samma pris.

*delvis KL*

Lite off topic, men varför skriver man 29 månader istället för 2 år och 5 månader eller helt enkelt bara 2 eller 2 ½ år ? :confused: Är det för att den ska låta yngre eller finns det någon annan anledning ? :p Har sett flera gånger i annonser att det står t ex 15 månader istället för 1 år eller 1 år och 3 månader.

Tycker att den ser ganska bra ut faktiskt. Den är ju valp på bilden så att den inte har helt de rätta proportionerna är ju inte så konstigt.
Att sedan halsen ser lite konstig ut beror ju mer på hur hunden är uppställd en hur den ser ut i verkligheten. Snygg hund!!:)

Inte dyr heller;)!

Jag skulle utan att tveka betala 30.000 kr eller mer för rätt dobermann. Kuperad eller ej.

*kl* 30 papp skulle jag kunna betala för rätt hund.... dock inte pga kupering.... sånna fall meriter, stam.... nått vettigt, jag tycker kupering både är fult och oetiskt.....

Knapplan

Aven fast min egna hund ar kuperad (svans) tycker jag att kuperade svansar ar fruktansvart grasliga! Letade land och rike men fann ingen serios uppfodare har som lamnar svansarna hela. :( Skulle garna betalat 20 000 for en hund med en hel svans, och fattar inte vart tjusningen i en stump ligger? Speciellt inte pa dobermanns och boxrar, svansen/stumpen blir sa grov och ful. Kuperade oron vill jag inte ens tala om. Om folk skulle sluta sukta efter kuperade hundar skulle det inte finnas nagon marknad for dem. Om Sverige har lagar som forbjuder kupering spelar det val ingen roll om svenska folket vill betala trippelt for en kuperad importerad hund? Obegripligt.

Min asikt.

SÅ j-la osmakligt att det fortfarande finns folk som tycker det är "snyggt" och "häftigt" med en som ni säger "kuppad" hund:(

Trodde att såna avarter till hundägare hade börjat försvinna nu.
Men det är väl samma hundägare som ränner och handlar senaste modet till sina stackars djur också:cool:

Så sant som det var sagt :bow:

Liknande trådar

C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 813
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka