Kolla på stall, vad ska man fråga?

Vad finns för hästägaren? Toa, fikarum med micro/kylskåp etc?
Om hästägaren själv ska mocka är det viktigt att det finns tillgång till bra utrustning och tillräckligt mycket för att man inte varje kväll ska få vänta på att tre personer mockat klart sina boxar.
Kommer det regelbundet tränare och finns det några regler om att ta det egen tränare?
Vad gäller för hoppning, vilka hinder får användas, vilka tider, brukar det stå hinder framme som hindrar annan ridning osv
Regler/rutiner för mockning av ridbana och hagar.
Finns det en bra hovslagare som regelbundet besöker stallet och har denna dyrgrip i så fall möjlighet att ta ännu en häst?
Vad gäller under sommaren? Finns det tillgång till "lagom" bra bete för hästen med skugga och vindskydd? Får man ha hästen inne sommartid om man vill eller om den blir skadad och hur är det i så fall med foderrutiner?
Hur många personer kommer att hantera hästen, är alla vuxna och hästvana?
 
Många bra svar, jag vill tillägga att titta ordentligt på hur stängslingen ser ut runt hagarna. Min erfarenhet är att stängslingen säger en hel del om ordningen i övrigt. Hela, raka stolpar, spänd tråd, och säkerhetsbryt med jämna mellanrum vill jag ha. Och ett bra aggregat såklart. Snea stolpar, plaststolp och hängande tråd skyr jag som pesten ;)
 
Kanske redan står, men förutom alla praktiska detaljer så är typ av hästhållning viktigt. Så att det stämmer överens med hur du själv vill hålla häst. Har man liknande syn på hästhållning uppstår sällan problem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 038
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 382
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp