Kolla på stall, vad ska man fråga?

Nevermind

Trådstartare
Hej!
Jag är på gång att köpa min första häst och ska inom kort åka och kolla på ett stall. Vad bör man fråga? Jag är ju en nybörjare inom detta, så jag missar säkert något viktigt :p

Det jag tänker är viktigast är rutinerna, hur fodringar, in- och utsläpp och ev. täckesbyten osv fungerar. Kanske också lite om hur hästarna går i hagen, om de går själva eller inte. När man får använda de olika sakerna på anläggningen(tex ridhuset, skrittmaskin) kan ju också vara relevant :D

Vad tycker du är viktigt att veta?
 
Sen vidare lite beroende på vad det är för stall, hur mycket man ska hjälpa till med t ex in/utsläpp, mockning osv. Kort och gott, vad krävs av mig som hästägare om jag stallar upp min häst här? :)
 
Det beror på vad man vill ha ut av det tänker jag?
I mitt fall vill jag ha lösdrift alt. att de ska vara ute läänge , inte in kl fem och stå i en box och glo 15 timmar om dygnet.
Sen kräver jag i princip fri tillgång, då hästar ÄR gjorda för att äta dygnet runt nästan.
Sen självklart kompisar i hagen och roliga hagar, inga fyrkanter.

Ja sen är det ju upp till dig vad du vill ha , vill du ha ridhus ,kolla om man får rida där jämt , eller måste boka , om det kostar extra...
Stallpass hur mycket stallpass blir det, för egen del vill jag inte hantera andras hästar om det inte är ett litet gäng harmoniska individer.
Om du kan köpa mockning /täckesbyten om du blir sjuk /skadad ex...
 
Hej!
Jag är på gång att köpa min första häst och ska inom kort åka och kolla på ett stall. Vad bör man fråga? Jag är ju en nybörjare inom detta, så jag missar säkert något viktigt :p

Det jag tänker är viktigast är rutinerna, hur fodringar, in- och utsläpp och ev. täckesbyten osv fungerar. Kanske också lite om hur hästarna går i hagen, om de går själva eller inte. När man får använda de olika sakerna på anläggningen(tex ridhuset, skrittmaskin) kan ju också vara relevant :D

Vad tycker du är viktigt att veta?