MoonFlight
Trådstartare
Jag kommer under helgen att åka och titta på en 2 åring som är dansk reggad.
Men jag hade några frågor jag skulle vilja ha svar på.
Jag har bara kollat ridhästar i vanliga fall och det var ett tag sedan och travaren jag har hemma hade jag på prov 1 mån innan jag beslöt mig för att ha henne kvar.
Hur brukar det gå till när man åker och tittar?
Hur gör ni när ni visar eller kollar på nya hästar?
Vilka tycker ni är dom frågor man ska ställa?
Vet att jag kommer glömma någon fråga så tänkte kanske jag kunde få lite hjälp av er att få ihop en bra lista för det står helt still när jag ska komma på vad man ska fråga om.
Givetvis ska man väl veterinärbesiktiga när man köper men gör man det vid så unga hästar, vad kan veterinären se? Kanske skulle röntga benen eller vad tycker ni?
Finns det någon för eller nackdel att behålla som dansk reggad eller ska jag regga henne svensk oxå? Det lutar åt att jag ska göra det om jag tar henne.
Lägg gärna till övrig info som kan vara bra att veta. TACK på förhand!!
Men jag hade några frågor jag skulle vilja ha svar på.
Jag har bara kollat ridhästar i vanliga fall och det var ett tag sedan och travaren jag har hemma hade jag på prov 1 mån innan jag beslöt mig för att ha henne kvar.
Hur brukar det gå till när man åker och tittar?
Hur gör ni när ni visar eller kollar på nya hästar?
Vilka tycker ni är dom frågor man ska ställa?
Vet att jag kommer glömma någon fråga så tänkte kanske jag kunde få lite hjälp av er att få ihop en bra lista för det står helt still när jag ska komma på vad man ska fråga om.
Givetvis ska man väl veterinärbesiktiga när man köper men gör man det vid så unga hästar, vad kan veterinären se? Kanske skulle röntga benen eller vad tycker ni?
Finns det någon för eller nackdel att behålla som dansk reggad eller ska jag regga henne svensk oxå? Det lutar åt att jag ska göra det om jag tar henne.
Lägg gärna till övrig info som kan vara bra att veta. TACK på förhand!!