Kolla fölets position?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ecssory
  • Startdatum Startdatum
E

ecssory

Jag vet att föl kan komma ut med rumpan först = komplicerat.
Kan man inte ul stoet innan så man vet vilket håll fölet ligger åt så man kan förbereda sig?

Som jag har fattat det så vänder sig fölet till rätta och glider upp i förlossningskanalen i förlossningens inledningsskede. Det är inte som på människan att "barnet" fixeras på ena eller andra sättet långt tidigare. Därför är det ingen vits att kolla med UL. :cool:

Man får hoppas på tur. :confused: Det är svårt att rätta till, man måste ringa vet. Men nästan alla ligger rätt när utdrivningen börjar.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Teilani
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka