Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

ingen som kan kolla steget på hästen, om han ser ojämn ut.

Jag blir så frustrerad o orolig att det är nått allvarligt, trots att stallägaren idag sa att det inte är mycket han är kortare i vänsterbak, men lite.

Jag hoppas verkligen att det bara är en sträckning eller vrickning som gjort honom lite stel.
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Men om du nu är så orolig få hästen kollad istället.
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Jo visst, men jag undrar om vet gör nått när han var halt i måndags o icke halt på tisdagen bara stel o det blir bättre, men att han nu är kortare i steget i ena bak, jag la in filmen för att jag ville att någon som kan se sånna saker som kortare steg eller ej kunde kolla, för jag ser inget. Tanken var att om han kanske gick så redan då.

Men blir han inte bättre så kommer vet ut på onsdag o ska vaccinera andra hästar så då får jag väl be henne ta sej en titt.

Ska försöka filma honom imorrn när han travar.
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

trots att stallägaren idag sa att det inte är mycket han är kortare i vänsterbak, men lite.

tycker han är kortare v bak, men det kan vara för att han spänner upp sig med...kolla med vet.;)
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Så du tycker att han är det i filmen oxå?
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Vilken fin häst du har :love: och ja, tyvärr jag tycker mig se att han markerar vbak. Jag tycker att det syns tydligast i början av filmen.
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Jahapp. Fan oxå.
Måste det vara nått fel, det kan inte vara bara så att han har kortare/otränade muskler någonstans runt benet som gör att steget blir kortare, eller tyder det alltid på att nått är knas ex inflamation?
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

En fråga: vad kan vet göra ute på plats? måste man åka till klinik för att utreda om det skulle vara nått?
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Jag har inte läst dina andra trådar så noga, och att visa en sådan här film gör inte ojämnheten rättvisa, du måste filma frammifrån ,bakifrån och på böjt spår där han travar balanserat.

Tar han ett kortare steg vänster bak?
Hur sätter han ner hovarna, i framfotens spår, en bit utanför eller innanför?
Roterar han bakhovarna?
Hur belastar han vänster fram?
Hur rör sig korset?
Är han jämt musklad.
Sitter höftkulorna i jämn höjd eller olika?

Har den ingen svullnad, värme i ben eller hov så sitter det möjligen högre upp.

Det behöver inte vara något allvarligt, men vilar han nu så blir han bra, men det kan återkomma vid ansträngning om han blivit sne.

JAg tycker du ska kolla upp med någon du VET är dokumenterat DUKTIG på rörelse mekaniken.
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Ser att du bor i STockholm, om du vill ha tips så hör av dig.

Jag har haft samma problem med min valack, som började ta ett 2 cm kortare steg på vänster bak.

Det har jag fått hjälp med nu och hästen börjar röra sig helt korrekt.
 
Sv: Kolla filmen på hans trav- spinner på tråden om kortare steg vänster bak.

Jag ser inte något direkt på filmen men den var ju inte så tydlig i det sammanhanget. Jag tänkte bara på vad du sa om att han var halt måndag och mycket bättre på tisdagen. Vår häst gjorde nåt språng in från hagen, halkade och tappade hovfästet i vintras. Först syntes inte så mycket annat än en chockad häst, efter nån/några timmar var han tydligt grundhalt. Dagen efter mycket stel men dagen därpå såg vi INGENTING, det var flera som kollade honom! Vi vet ännu intevad det var men han har inte visat nåt sen dess. Troligtvis nån sträckning. Jag tänkte bara att något sånt kanske hänt i ditt fall också så förvänta dig inte det värsta förrän du vet något! Jag tror inte vet kan gör nåt mer än konstatera hälta utanför klinik. På kliniken kan h*n utreda den.
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har elr haft hästar som haft problem med höft/snett bäcken elr bakknän hur har det visat sig på deras hältor??? Jag har två...
Svar
4
· Visningar
1 241
Senast: mlii
·
Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den...
2
Svar
28
· Visningar
5 348
Senast: Madick
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 138
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 372
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp