Kolla den här

Sv: Kolla den här

Jag tycker bara att den är hemsk. Bara för att det är en pittbull behöver man ju inte tänka ett OJ! Nu är det ett problem som h*n måste avlivas för. Jag har träffat flertalet pittbulls som en del haft lite okynne som vilken annan ras som helst kan ha!

Det är hemskt att de anser att man kan behandla dem illa eftersom de är kamphundar.

Senast ändrad:

Jag har sett den innan och jag tycker den är lika hemsk varje gång jag ser den :(
(utom bilderna i slutet som visar att dom hundarna är lika trevliga som vilken hund som helst)

Jag säger som jag tycker: Självklart är flertalet som äger PB inte lämpade för att ha djur överhuvudtaget. De använder de som pittförlängare, och vet inte hur man behandlar en hund.

Sen finns det dem som tar bra hand om sin hund, även sina PB, och de är säkert inte värre än andra hundar.

Det jag personligen inte gillar med kamphundar, är just det faktum att de först och främst är avlade för KAMP. De ska inte ge sig, de har en så pass stor kraft i kropp och käke, så de ger sig inte.

SKULLE en hund, vilken som helst, bli knäpp, hugga tag i en arm eller ett ben, skulle man kunna mota de flesta hundar med en pinne, men en PB släpper ALDRIG taget. Det är det som gör dem så farliga OM ngt skulle gå fel.

Sen tror jag personligen inte "vanliga" raser, ex. labradorer och cocker spaniels, biter i illvilja, utan att problemet sitter i att ägarna inte har koll på sina hundar, och eventuella inblandade barn. INGEN hund står ut med hur mkt som helst, men inte alla hundar attackerar "frivilligt" en människa heller.

Summan av kardemumman: PB är farlig ras om ägaren är okunnig, utsätter hunden för situationer den inte kan klara ut på ett bra sätt. Men å andra sidan kan alla raser agera "fel" ibland, men de är om möjligt inte lika envisa, starka som en kamphund.

Bland de mest gripande bildspel jag sett. Satt & försökte låta bli att gråta större delen av tiden. Fruktansvärt träffande texter..

Så gott som alla hundar kan bli farliga, ALLA kan bli folkilskna med fel ägare. Tyvärr dras idioter till vissa raser, vilket drabbar de som gillar rasen på ett "normalt" sätt då flera försäkringsbolag vägrar försäkra pitbulls.

Usch vilken hemsk film :( Men trevligt att se bilderna i slutet på lyckliga hundar.
Tyvärr är det ju så att man tänker Kamphund när man ser en pitbull och det är tråkigt att erkänna men man får samtidigt trösta sig med att de flesta har en underbar matte/husse som gör att hunden blir så go´och trevlig. Så jag hoppas verkligen att den stämpeln hos Pitbull försvinner någon dag.

De var ingen trevlig film , no ttrevlig:(
men håller med visssa ovanstående .. pb är ju avlade för de ,,:cry:

Sån där film kan man göra om vilken ras som helst jue inge märkvärdigt tycker jag.

Synd om hundarna som behöver genom gå allt detta bara, tragiskt att människor är på detta vis. :(
ibland skäms man o vara människa när man ser såna här filmer samt när dom flår djur levande o.s.v.

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
957
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar