D

dalslina

hej. har en liten hingst som antagligen fick kolik igår. rullade sig, ingen feber, men mådde pyton. jag var ute i flera timar och gick med honom, idag är han bättre. har nu tagit bort allt kraftfoder för honom, och han får lite hö. kan jag göra något mer. hans avföring är inte riktigt ok, ännu. har bajsar, men emellanåt, sprutar det. mkt luft. blir det inte bättre kommer jag ringa veterinär. såg dock att det blir bättre med mycket motion. har ni några tips? tack på förhand!

Sv: kolik??

Har han fri tillgång till vatten hela dygnet, det är jätteviktigt!

Sv: kolik??

hej. idag mår han bra. har ingen mer diaare! känns skönt! testar första dan idag, och ge honom hö, lika mkt som han haft innan. får väl se imorrn, hur han mår på det. han är nu pigg, och är som vanligt. men jösses, så orolig man blir, och vilken kondition jag fick på kuppen! känns ju alltid oroande, ifall man gör rätt, men han har haft tillgång till vatten hela tiden, men inte mat. vad är det för skillnad på gaskolik och vanlig kolik?

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård