Hej! Veterinären var här för 2 timmar sedan och gav min shettis valack en kramplösande spruta då koliken inte ville släppa! Enligt henne var orsaken till koliken troligen dåliga tänder så jag har bokat en tid på en ATG- klinik nu. Hästen är 21 år gammal så hon tyckte det var lika bra att han fick komma till en klinik och bli ordentligt genomsökt i munnen. Jag har endast ägt honom lite mer än ett år och vet ej hur noga de andra ägarna har varit!
Nu tillbaka till koliken! Det jag undrar är hur länge en sån där spruta brukar verka, alltså om koliken ej har släppt när medlet går ur kroppen på honom? Så man vet ungefär när han kan börja få ont igen. Dum som jag är glömde jag fråga det när veterinären var här!
Just nu står han inne i boxen men innan veterinären kom har jag gått med honom sedan kl 08. Han har inte bajsat än så det är det jag väntar på!
När tycker ni att man ge honom hö/kraftfoder?
När ska han få komma ut? Eller är det bättre för honom att vara ute i hagen redan nu?
MVH Maria
Nu tillbaka till koliken! Det jag undrar är hur länge en sån där spruta brukar verka, alltså om koliken ej har släppt när medlet går ur kroppen på honom? Så man vet ungefär när han kan börja få ont igen. Dum som jag är glömde jag fråga det när veterinären var här!
Just nu står han inne i boxen men innan veterinären kom har jag gått med honom sedan kl 08. Han har inte bajsat än så det är det jag väntar på!
När tycker ni att man ge honom hö/kraftfoder?
När ska han få komma ut? Eller är det bättre för honom att vara ute i hagen redan nu?
MVH Maria