S

ssaanddi

Idag när jag var ute och red min häst i skogen så stannade han helt plösligt och skulle lägga sig ner, och kollade mot magen, vi gick hela vägen hem ca 30-40 min och stannade vi så ville han lägga sig ner. men han va pigg och framåt och sista biten hem ville han inte lägga sig ner. när vi kom hem så visade han inget av detta och har också bajsat en gång i boxen.

Vad kan detta va ?

låter konstigt om det skulle va kolik han visade när han varit ute och rört på sig ca en halv timme. och visade inget innan vi red iväg.

Något tips ? :O

Sv: Kolik ?

Extrem klåda någonstans under sadeln eller sadelgjorden? Kolikhästar stönar ofta väldigt mycket, är ovilliga att röra sig och ser väldigt molokna ut.

Min första tanke också ( Prupp på tvären ) Eller på fackspråk :Gaskolik
Det behöver ju inte alltid sluta illa !

Hej från Hambo

Han stönade när han la sig ner, och höll på ganska länge att försöka lägga sig. Men eftersom han e pigg nu och har bajsat så känns allt så konstigt.
Man undrar ju vad det är som spökar :O

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 345
Senast: Sirap
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka