Hagens_Zorba
Trådstartare
När jag kom till stallet och skulle kvällsfodra den 30/12 sprang min pålle ut ur boxen, ut utomhus.
Han hade gjort samma sak 2 dar i rad innan, så jag blev arg.
Sen märkte jag att han var helt svettig.
Kollade i boxen, man såg att han hade rullat massa.
Inte bajsat något sen han kom in från hagen 5-6 timmar tidigare.
Gick och sprang med honom ett tag, tillslut bajsade han liiiite en gång. Gav honom bara ett halvt kg hö till kvällen+betforvatten och mininalt med betfor för att han skulle få i sig vatten.
31/12 fick han ett halvt kg hö+betfor på morgonen och sedan resten av dagen i vanlig mängd då han bajsat när jag longerat och det lät i magen.
1/12 på em när jag kommer till boxen så har han bara bajsat 2 småhögar på hela natten samt rullat igen.
När jag tar honom till manegen rullar han.
Ringer vet, hon säger att jag ska blöta höet och ge normal mängd men inget kraftfoder. Hon tror inte att det är kolik pga att han så gärna äter.
Han är inte deppad lr så, mer hyper och vild.
Svullen där magsäcken är, tycker att den pulserar konstigt typ, som om han skulle ha ett barn i magen som sparka ungefär :S
Vad tror ni?
Nån ide/tips?
Ska jag springa med honom eller bara låta honom vila?
Han hade gjort samma sak 2 dar i rad innan, så jag blev arg.
Sen märkte jag att han var helt svettig.
Kollade i boxen, man såg att han hade rullat massa.
Inte bajsat något sen han kom in från hagen 5-6 timmar tidigare.
Gick och sprang med honom ett tag, tillslut bajsade han liiiite en gång. Gav honom bara ett halvt kg hö till kvällen+betforvatten och mininalt med betfor för att han skulle få i sig vatten.
31/12 fick han ett halvt kg hö+betfor på morgonen och sedan resten av dagen i vanlig mängd då han bajsat när jag longerat och det lät i magen.
1/12 på em när jag kommer till boxen så har han bara bajsat 2 småhögar på hela natten samt rullat igen.
När jag tar honom till manegen rullar han.
Ringer vet, hon säger att jag ska blöta höet och ge normal mängd men inget kraftfoder. Hon tror inte att det är kolik pga att han så gärna äter.
Han är inte deppad lr så, mer hyper och vild.
Svullen där magsäcken är, tycker att den pulserar konstigt typ, som om han skulle ha ett barn i magen som sparka ungefär :S
Vad tror ni?
Nån ide/tips?
Ska jag springa med honom eller bara låta honom vila?