koka korn?

Sv: koka korn?

Vi kokade 20 min. Helt "okrossat" korn ellrr vad man nu säger ;) Varje morgon stank det när man skulle äta frukost men ack så bra det hjälpte benranglet vi fick hem :cry:

Har aldrig hört att man ska koka det, men väl stöpa det. Och då häller man på kokhet vatten som man efter c:a 1 timme häller av, utan att varm hålla det då alltså.

Det behöver inte koka alls, bara "stöpas".

Stöpningen innebär att man slår över kokande vatten och bara låter det svalna.

Jag har hört att det bara behöver läggas i blöt ? :confused:

vi har stöpt korn genom att slå på kallvatten på kvällen över frukostgivan och vid frukost över kvällsgivan. det funkar utmärkt. men med kokt vatten går det fortare.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar