Köpsäsong

Nyfiken inte säljare varför just valack för mig är kön irrelevant såvida det inte är hingst då vinintresse kan erbjuda en bra tillvaro för en sån där vi står nu. Har haft hingst 3 ggr tidigare och det har heller inte vart problem men på annan anläggning :)
 
Nyfiken inte säljare varför just valack för mig är kön irrelevant såvida det inte är hingst då vinintresse kan erbjuda en bra tillvaro för en sån där vi står nu. Har haft hingst 3 ggr tidigare och det har heller inte vart problem men på annan anläggning :)

Jag sökte valack. Helt enkelt för jag har en hingstig valack hemma och det är drygt ha sto med honom. Har eget stall och "bara" två hästar. Så, där var min anledning att söka valack.

Jag köpte ett sto :o:angel:
 
Nyfiken inte säljare varför just valack för mig är kön irrelevant såvida det inte är hingst då vinintresse kan erbjuda en bra tillvaro för en sån där vi står nu. Har haft hingst 3 ggr tidigare och det har heller inte vart problem men på annan anläggning :)

Jag trivs överlag mycket bättre med valacker än med ston.
Samt att det är enklare med hagarna hos oss.
 
Jag har haft många som hört av sig och tittat på min häst samtidigt som ingen hör av sig angående ponnyerna som är till salu i stallet. Det verkar alltså vara beroende på vad som ska säljas.
 
Nyfiken inte säljare varför just valack för mig är kön irrelevant såvida det inte är hingst då vinintresse kan erbjuda en bra tillvaro för en sån där vi står nu. Har haft hingst 3 ggr tidigare och det har heller inte vart problem men på annan anläggning :)

Jag har 2 ston, då är det enklare att fortsätta med ston än att blanda in en valack som man inte vet hur den beter sig med ston.
Många gånger fungerar det bra med blandflock, men när det inte gör det så kan det bli besvärligt och drygt.
Skulle jag bara ha en häst så är könet sekundärt om jag inte behöver ta hänsyn till övriga i stallet.

Bara för det blev mitt föl en hingstunge trots att jag beställde ett sto... :meh::cautious:
Hoppas att han kommer att kunna gå med tjejerna sen utan att krångla.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 451
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: valy
·
Anläggning :idea: :wtf: Hiss eller diss!?? Vettigt folk med erfarenhet av olika hästgrejer sökes! Vad tycker du om en särskild sak, är det en bra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 848
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp