Köparens rätt att häva köp?

Sv: Köparens rätt att häva köp?

Man kan ju tycka att man som köpare också är mån om att få hästen återlämnad och pengarna tillbaka så fort som möjligt.. Om man nu fått till stånd ett återköp :)
 
Sv: Köparens rätt att häva köp?

Man kan ju tycka det, men jag antar att köparen vill slippa ifrån att lämna tillbaka ponnyn. Det var ju den första frågan då säljaren gått med på återköp, "när hämtar du den?"

Börjar misstänka att köparen faktiskt är så rutten att denna försöker utnyttja säljarens nu, köparen känner till säljarens privata bekymmer.
Och med tanke på att köparen (skrämmande nog) själv är uppfödare så känns det ju ännu mer konstigt att köparen 1. inte vet att kolla viktiga saker som antal kulor och 2. påstår att klapphingst skulle vara ett dolt fel.

Jag hoppas SÅ mycket att det ska dras in advokat, då ska den här affären synas i varje liten söm, ända från att man avstått från besiktning till redovisning till skatteverket *evil smiley*
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 918
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 320
Hästmänniskan Skriver åt en kompis som är mitt i hästköp. Vet ej om jag lagt frågan i rätt forum, flytta gärna annars. Omstänidgheterna är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 584
Senast: Summerwind
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 103
Senast: Lisa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp