J
jappisen
När jag kom hem från min semester och hämtade min hund hade han fått ett sår på benet. Enligt min farmor som passade honom så tror hon att det var en fästing han fått. Hon kunde inte hitta någon kropp på "fästingen" men något som liknade ett huvud kunde hon få ut med pinsett. Efter det har han legat och slickat på detta och fick ett ganska fult köttsår när jag hämtade honom. Jag tog på tratt, rakade rent och baddade med klorhexidin enligt vet rekommendationer. Det läkte fint men efter ca 4 dagar svullnade halva benet utpp och det blev dubbelt så tjockt som det andra benet. Åkte in akut och de rev upp skorpa och tryckte ut var och blod vilket jag fick fortsätta göra några dagar tills knutan kändes tom. Han gick på 15 dagars pencillin plus ytterligare besök hos vet.
Gav sista kur i lördags och igår tyckte jag benet började svullna igen och i morse var det en gansa stor knuta igen. Så in till vet och kom in direkt. Ny pencillin och operation på måndag för att se vad det är.
Någon som varit med om något liknande? Kan det verkligen vara detta som bitit honom som orsakat det eller något annat? Jag tycker det känns som en inflammationsknuta som bara fylls på.
Gav sista kur i lördags och igår tyckte jag benet började svullna igen och i morse var det en gansa stor knuta igen. Så in till vet och kom in direkt. Ny pencillin och operation på måndag för att se vad det är.
Någon som varit med om något liknande? Kan det verkligen vara detta som bitit honom som orsakat det eller något annat? Jag tycker det känns som en inflammationsknuta som bara fylls på.