Knuta på benet

J

jappisen

När jag kom hem från min semester och hämtade min hund hade han fått ett sår på benet. Enligt min farmor som passade honom så tror hon att det var en fästing han fått. Hon kunde inte hitta någon kropp på "fästingen" men något som liknade ett huvud kunde hon få ut med pinsett. Efter det har han legat och slickat på detta och fick ett ganska fult köttsår när jag hämtade honom. Jag tog på tratt, rakade rent och baddade med klorhexidin enligt vet rekommendationer. Det läkte fint men efter ca 4 dagar svullnade halva benet utpp och det blev dubbelt så tjockt som det andra benet. Åkte in akut och de rev upp skorpa och tryckte ut var och blod vilket jag fick fortsätta göra några dagar tills knutan kändes tom. Han gick på 15 dagars pencillin plus ytterligare besök hos vet.

Gav sista kur i lördags och igår tyckte jag benet började svullna igen och i morse var det en gansa stor knuta igen. Så in till vet och kom in direkt. Ny pencillin och operation på måndag för att se vad det är.

Någon som varit med om något liknande? Kan det verkligen vara detta som bitit honom som orsakat det eller något annat? Jag tycker det känns som en inflammationsknuta som bara fylls på.

Sv: Knuta på benet

tror inte det. Han har varit kopplad hela tiden när jag var på semester

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 740
Hundhälsa Hej! Tänkte att det kan finnas någon här som skulle kunna ge mig ett råd om vår Aussie, Santi som blev stelopererad i sin bakhas efter...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: CissiN
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 038
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18