Knottror på halsen

HannaPP

Trådstartare
Jag var nere hos min syrra i tisdags, hon visade sin ena häst som har fått knottror på ena sidan halsen, en massa, vi pratade om vad det kunde bero på. Dagen efter när jag tog in en av mina hästar så hade han precis likadana "knottror" på halsen! dom har bara detta på ena sidan halsen. Vi har spekulerat om vad det skulle kunna vara, så som: värmeutslag, regnskollor eller min syrra trodde kanske att hennes var överkänslig mot spån, hon har nya staben balar dom hårdpackade värdelösa balarna. Men jag har torv.

Någon som vet vad det är? ska tillägga att hästarna står inte i samma stall.

Sv: Knottror på halsen

är hästarna klippta? Isf kan det vara en reaktion på klippmaskinen och oljan man använder.. Inte farligt utan de går tillbaka efter ett par dagar. Min häst får nästan alltid en liten reaktion efter jag har klippt honom.

Har ni börjat ge något proteinberikat foder nyligen? Eller har gräset börjat växa i hagen?

Nej som äter samma foder som dom fått hela vintern. Min polle fick gå på gräs för några dagar sedan och det är han inte van vid. men syrrans häst har inte gjort det. Konstigt är att det bara är på en sida halsen på båda hästarna. Det med oljan i klippmaskinen skulle det kunna vara men dom klipptes för några veckor sedan.

Mvh Hanna

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 301
Senast: Yrja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 006
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 720
Senast: MalinE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka